Session name: |
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Session description: |
European NASCAR League. More at http://www.virtual-oval.net! Only for European drivers. |
Server farm: |
NL-Ams |
Num servers: |
1 |
Session hours: |
6 hours |
iRating range: |
all |
# incidents before DQ: |
No limit set |
License range: |
all |
Restrict results: |
Anybody can view results |
Restrict spectators: |
Anybody can watch this session |
Session admins: |
Michael Krafzik, Zsolt Bályi, Thomas Nolden, Alexander Becker, Marius Lederer, Alexander Hurst, Daniel Pohl, Frank Schichterich |
Start time (local): |
29.4.2018, 17:55:00 |
Start time (gmt): |
Sun, 29 Apr 2018 15:55:00 GMT |
Track: |
Talladega Superspeedway |
Time Of Day: |
Afternoon |
Fixed Setups: |
Yes |
Car Class: |
All cars |
Car: |
NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet SS |
Max Fuel Fill %: |
100% |
Weight Penalty: |
0 lb |
Race Setup: |
64786 |
Qual Setup: |
64786 |
Car: |
NASCAR Monster Energy Cup Ford Fusion |
Max Fuel Fill %: |
100% |
Weight Penalty: |
0 lb |
Race Setup: |
64801 |
Qual Setup: |
64801 |
Car: |
NASCAR Monster Energy Cup Toyota Camry |
Max Fuel Fill %: |
100% |
Weight Penalty: |
0 lb |
Race Setup: |
64816 |
Qual Setup: |
64816 |
Maximum racers: |
40 |
Tournament: |
no |
Practice length: |
120 mins (2 hours, 0 mins) |
Qualifier length: |
2 laps or 5 mins |
Race length: |
113 laps or 235 mins |
Num joker laps: |
0 |
Starting type: |
Rolling start |
Num fast repairs: |
0 |
Full course cautions: |
On |
Lucky dog: |
On |
Restart type: |
double file lapped at back |
Hardcore level: |
Disallow all driving aids (but clutch assist OK) |
Team Driving: |
Not Enabled |
2018-04-29 #12 Talladega Superspeedway
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Stream-Info
Start: 29.04.2018 - 19:45h (17:45GMT)
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schade wegen dem wreck. schöne pole und schöne leadlaps... schade, dass bei einem lapper gelupft wurde. habe so beinahe #90-matthias erwischt... da wurde ich von der virtuellen führung weggerissen, was mich geärgert hat. danach einfach mitgezogen und direkt ins wreck reingefahren. 30s damage. musste 2 mal stoppen, da meine pit settings noch für den greenpit ohne damage waren... musste daher nochmals rein. danach konnte ich die kaputte karre noch auf p4 drücken. schadensbegrenzung im quadrat. hatte glück, dass #90-matthias mich nicht verhungern liess. danke dafür.
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thx to everyone who helped me during the race
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Bitte
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brumm brumm
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@ Morgenthal wegen Stream
Ich war im direkten Kampf um den Sieg gegen Schweda, Hurst und Co.
Da ich nicht Off Pace war muss ich da nicht die Line frei machen.
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War alles gut mit den Fahren die inside blieben. Da kann man wenigstens besser den sidedraft mit nehmen, als wenn sie irgendwo outside fahren.
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Fun first race here, thanks to Bernd for letting me know about this league!
I saw Frank and others pit early and followed him in, as I had to slow down for lapped cars in T4 anyway, besides, I'm new here and you don't want to pit on your own, so I went in both times when I saw people ahead of me pit.
Shortly later, during that last wreck he got very lucky and I was very unlucky. I didn't get the lucky dog somehow, even though I was the first lapped car. I guess because I was involved, although I was more a victim.
Sadly this meant that I had to stay out so I could stay on the lead lap and I wasn't able to repair my damage. Couldn't keep up with the lead pack during the final green flag run and dropped to 12th.
Some issues earlier with people not holding their line on the inside, but luckily no big wrecks, same thing with people checking up far too much.
Also kind of boring that barely anyone wanted to use the high line, although I did expect that to happen with the fixed setup.
Anyway, congrats to Frank and the other podium finishers!
Looking forward to the Monster Mile next week! -
Ja, im nachhinein hab ich mir das auch gedacht, da es ja eine taktische Konsequenz war. Scheinbar ist es auch sehr schwer auf der äußeren Linie an ein Fahrzeug vorbei zu kommen, vor allem wenn dieser noch frische reifen drauf hat. Deshalb hatte ich angenommen dass es evtl. auch eine ungeschriebene Regel unter den Fahrern ist, die innere Linie freizugeben. Aber taktisch war es auf jeden Fall richtig.
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