2020-10-25 Class A #11 Texas Motor Speedway

  • a_texas_7.png

    Session name:

    http://www.virtual-oval.de

    Private:

    Yes

    Server:

    NL-Ams

    License level:

    Rookie (1.0) to Pro/WC (4.0)

    Track:

    Texas Motor Speedway

    Configuration:

    Oval

    Time Of Day:

    2020-10-24 12:20 1x

    Car Class:

    Hosted All Cars Class

    Car:

    NASCAR Cup Series Ford Mustang

    Max Fuel Fill %:

    100

    Weight Penalty KG:

    0

    Weight Penalty LBS:

    0

    Power Adjust %:

    0.0

    Dry Tire Sets:

    6

    Car:

    NASCAR Cup Series Toyota Camry

    Max Fuel Fill %:

    100

    Weight Penalty KG:

    0

    Weight Penalty LBS:

    0

    Power Adjust %:

    0.0

    Dry Tire Sets:

    6

    Car:

    NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1

    Max Fuel Fill %:

    100

    Weight Penalty KG:

    0

    Weight Penalty LBS:

    0

    Power Adjust %:

    0.0

    Dry Tire Sets:

    6

    Fixed Setup:

    Yes

    Paint Cars:

    No

    Maximum racers:

    43

    Tournament:

    No

    Dynamic Sky:

    Yes

    Temperature:

    78 °F

    Wind Speed:

    N @ 2 MPH

    Atmosphere:

    55 RH, 0% Fog Cover

    Skies:

    Partly Cloudy

    Variability: :

    0% , 0%

    Practice length:

    85 minutes

    Qualifier length:

    2 laps OR 5 minutes

    Race length:

    200 laps OR 210 minutes

    Starting type:

    Rolling start

    Parade lap type:

    long

    Num fast repairs:

    0

    Cautions:

    Race control (Ovals) + Admin

    Count caution laps:

    Yes

    Lucky dog:

    On

    Wave arounds:

    Yes

    Restart type:

    Double File, Lapped cars to the back

    Consec. caut. single:

    No

    Green/White/Check:

    Unlimited

    Hardcore level:

    Disallow all driving aids (but clutch assist OK)

    Car damage:

    On

    Restrict results:

    No

    Warn incident limit:

    No limit

    DQ incident limit:

    No limit

    Qual scrutiny:

    Strict

    Auto-Clean Marbles:

    No

    Practice:

    Automatically Generated

    Qualify:

    Carried over

    Race:

    Carried over

  • We‘ve switched to winter time. The Server will Start in 35 minutes ;)

    WENN`S EINER KANN, DANN DER GLATZENMANN!


    GoKart: €35; Sturmhaube: €2; Stev besiegen: Unbezahlbar!
    iR BSS Div.4 Runner-up 2016/S2 | VO Class D Champion 2015 | VO GoKart Champion 2010 | VO Winter Champion 2009/10 | iR SK Modified Div.7 Champion 2009/S2

  • Veni, vidi, vici


    JB was flying!

    Driver of the #16 FLYERALARM Ford for Rising Star Motorsports

    VO/GNC SNOS Champ '08, '09, '11-1 & '11-2 / VO Class A Champ '19-1
    VO/GNC Winter Series Champ '08/'09

    MTR Truck Series Champ 2021s4, 2022s1, 2022s2, 2022s3 & 2023s2

    VR DOM RotY '06


    eS iSt FüR aLlE gLeIcH!!!111


    :nolli:

  • Was für ein Auf und Ab. Vom vorletzten gestartet, war nach 20 Runden die Front im Eimer, weils vor mir krachte.

    Bei der YF nicht pitten gegangen und reparieren lassen, was dumm war. Den Schaden also bis Lap 181 mitgeschleift, was den Reifen nicht gut tat. Mittendrin mal 2 Runden zurück. Dann ging Bell pitten und ich war kurz vor ihm mit -1L.

    Mit 15 Runden Sprit im Tank WA genommen und auf schnelle YF gehofft, die kam.

    Ab da repariert und Top5 geblieben. :jump:


    Stress waren die letzten 10 Runden bei denen die #83 meinte, als 14. mit -2L den beiden Lappern auf P8+9 das Leben schwer zu machen, von mir ganz zu schweigen. Dass ich da auch noch n Rennen gegen Sven und Maxi fuhr, wurde da gekonnt ignoriert. X(

  • Gratz John! Good call to pit in Lap 20.


    My race ended in lap 164 out of turn 2. Toni Arias did not go high on the outside, I had to correct when i realized, but we still touched and my car was done. Up until then it was a really nice race.

    In lap 175 Fernando and me had the same problem, but the other way around.

    So Fernando, sorry about that. I gave you the room to pass me in turn 1 but then I just drove my normal line, thinking you would stay lower...Sorry!

  • Yves, i can understand ur point of view.... but i havent broken any rule. And yes...it has no sense these fight.

    The problem is when uve a shitty race (my race) when wasnt my fault...and u can find some fun with ur friends at the end of this one.

    Sergio, Julen and me have run many races together and we were in the same discord. We only wanna have fun,hehe.

    Si tienes 3 minutos, watch this: https://www.twitch.tv/videos/781694457?t=2h10m50s


    PS:i repeat, watching it now, have nosense..but i really enjoyed and didnt brake any rule.


  • There is nothing wrong to have fun. But you have forgotten that other guys (in the leadlap!!) fought for P5. There where some close situations where you did some change lines, and i was braking or we would have colide. And only for some fun?

    Its not gentlemenlike, thats all.

    Nothing is happend, lucky you (and me of course).

  • There is nothing wrong to have fun. But you have forgotten that other guys (in the leadlap!!) fought for P5. There where some close situations where you did some change lines, and i was braking or we would have colide. And only for some fun?

    Its not gentlemenlike, thats all.

    Nothing is happend, lucky you (and me of course).

    Kann da nur zustimmen. Ich hätte gerne mit Yves um P5 gekämpft. Nach ein paar Runden hab ich es aufgegeben und nur noch versucht zu sehen was da vorne abläuft um einen Crash zu verhindern. Musste selber auch mehrere male lupfen. Das P8+9 um die Position und einen möglichen Lucky Dog kämpften, kann ich voll verstehen. Natürlich geht's hier um den Fun und ums Racing. Aber wenn man der einzige in der Gruppe ist, der 2Laps down ist, darf man mitfahren, aber bitte nicht zu viel Risiko nehmen. Es stimmt ja das es keine Regel dagegen gibt. Aber wenn man etwas mitdenkt, währen viele sehr verbunden.

  • Mein Rennen war leider echt net gut. Nur auf P11 gestartet wegen 2 Querstehern und gut durchgekommen. Dann den falschen Call mit den Reifen bei der YF gemacht, dann erst in die Wand und dann noch Sven auf der S/F getroffen (Hätte mehr Platz lassen müssen, habs einfach verpennt, sorry) und dadurch dann gut offpace gewesen. Am ende zufrieden durchgekommen zu sein.

    Short Question to #131:
    Why the hell do you brake that rushed in the cooldown lap and wreck multiple cars? Some drivers use Direct Drive wheels and can get hurt from that. Have seen similar incidents in the past and dont really understand that.

    P.s:
    Die Divebombs gestern von einigen waren echt scheiße.

  • Dann den falschen Call mit den Reifen bei der YF gemacht, dann erst in die Wand und dann noch Sven auf der S/F getroffen (Hätte mehr Platz lassen müssen, habs einfach verpennt, sorry)

    Kein ding.

    Mir hats nur wenig schaden gemacht, denn ich nicht zwingent Reparieren musste.

    Schade für dich das du danach offpace wahrst. So eng aber Fair zu fighten macht echt Spass.

    Auch wenn ich bei beiden Doglegs bei S/F mit 2 Rädern im Gras war.:engel: