2020-12-06 Class A Pro #17 Richmond Raceway

  • a_richmond_2.png

    Session name:

    http://www.virtual-oval.de (Pro)

    Private:

    Yes

    Server:

    DE-Fra

    License level:

    Rookie (1.0) to Pro/WC (4.0)

    Track:

    Richmond Raceway

    Time Of Day:

    2020-12-05 15:20 1x

    Car Class:

    Hosted All Cars Class

    Car:

    NASCAR Cup Series Toyota Camry

    Max Fuel Fill %:

    100

    Weight Penalty KG:

    0

    Weight Penalty LBS:

    0

    Power Adjust %:

    0.0

    Dry Tire Sets:

    6

    Car:

    NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1

    Max Fuel Fill %:

    100

    Weight Penalty KG:

    0

    Weight Penalty LBS:

    0

    Power Adjust %:

    0.0

    Dry Tire Sets:

    6

    Car:

    NASCAR Cup Series Ford Mustang

    Max Fuel Fill %:

    100

    Weight Penalty KG:

    0

    Weight Penalty LBS:

    0

    Power Adjust %:

    0.0

    Dry Tire Sets:

    6

    Fixed Setup:

    Yes

    Paint Cars:

    No

    Maximum racers:

    43

    Tournament:

    No

    Dynamic Sky:

    Yes

    Temperature:

    78 °F

    Wind Speed:

    N @ 2 MPH

    Atmosphere:

    55 RH, 0% Fog Cover

    Skies:

    Partly Cloudy

    Variability: :

    0% , 0%

    Practice length:

    85 minutes

    Qualifier length:

    2 laps OR 5 minutes

    Race length:

    240 laps OR 210 minutes

    Starting type:

    Rolling start

    Parade lap type:

    long

    Num fast repairs:

    0

    Cautions:

    Race control (Ovals) + Admin

    Count caution laps:

    Yes

    Lucky dog:

    On

    Wave arounds:

    Yes

    Restart type:

    Double File, Lapped cars to the back

    Consec. caut. single:

    No

    Green/White/Check:

    Unlimited

    Hardcore level:

    Disallow all driving aids (but clutch assist OK)

    Car damage:

    On

    Restrict results:

    No

    Warn incident limit:

    No limit

    DQ incident limit:

    No limit

    Qual scrutiny:

    Strict

    Auto-Clean Marbles:

    No

    Practice:

    Automatically Generated

    Qualify:

    Carried over

    Race:

    Carried over

  • Ein auf und ab. Beim Rennstart in den dritten geschaltet, der Shifter registriert den ersten. Mit Glück konnte ich gleich wieder kuppeln und den Motorschaden verhindern, leider hat es dadurch andere erwischt. Riesen Sorry auch hier noch mal. Dummer Bock.


    Danach auf die Caution und eine Folgecaution gehofft. Beides passierte. Damit wieder in der Leadlap und endlich wieder gleiche Waffen. Leider hing ich dann irgendwann fest. Erst nach einem weiteren Restart und einem kleinen Techtelmechtel ging es da weiter.


    Bis David gezeigt hat, dass er weiterhin nicht versteht, wie es hier um Divebombs steht. Reingetaucht, mir aufs linke Hinterrad gedonnert und Aufhängung schief. Ich habs dann mit Risiko und einem Pitstop versucht. Auf frischen Reifen konnte ich den Wagen immerhin auf der Strecke halten. Weit vor ging es aber nicht mehr. Erst die GWC Caution hat dann noch mal das Blatt gewendet und somit bin ich immerhin mit einem blauen Auge davon gekommen.


    Um die anderen, die durch mich Schaden bekommen haben, tut es mir leid. In beiden Fällen unnötig. Sorry.

    WENN`S EINER KANN, DANN DER GLATZENMANN!


    GoKart: €35; Sturmhaube: €2; Stev besiegen: Unbezahlbar!
    iR BSS Div.4 Runner-up 2016/S2 | VO Class D Champion 2015 | VO GoKart Champion 2010 | VO Winter Champion 2009/10 | iR SK Modified Div.7 Champion 2009/S2

  • Da holt man sich den Poleaward und im Rennen hat man dann immer Pech.

    Ist man einmal auf der Outside, gehts nur um Schadensbegrenzung. Danach bei jedem Restart außen gewesen...:uff:

    Nochmal Sorry an Gabi, schon wieder deinen Lack am Auto. Sah so aus als hätte ich die Möglichkeit zu überholen. Hab leider den Apron berürhrt und war so tight dass es zum Kontakt kam... Mist. Ein paar Runden vorher hatte ich aus T4 einen Rund, aber genau in dem Moment muss Kiss auf neuen Reifen in den Threewide gehen...:erschreck::(

    Naja bis Mittwoch :#

  • Hey Leute Sorry für die letzte Caution.


    Ich hab einfach zu hart gepusht und dabei die #54 umgedreht. Sorry!!!

    Das Payback war allerdings unnötig, da du (54) Trotzdem 2 Plätze weiter vor gekommen bist.

  • Maybe you are the one who does not understand that if you lose your line (you lost the back of your car), you cannot get off when there is someone inside.

    I only attack because you lost the car. I'm sorry we had the contact. I braked to give you all the space I could.

    But, if you're going to be like that asshole, next time I'll send you to the wall, and I don't worry

  • practice ging sehr gut. feeling war auch ok. aber im rennen wars dann doch sehr komisch... war immer extrem loose und hatte auch hinten rechts immer die tiefsten werte. egal was ich versuchte, ich war loose. beim dreher von #56-kevin dann einen hinten drauf bekommen. zwar keine reparatur, aber nach meinem replay habe ich schaden... später nach der kollision mit #94-sven das gleiche. irgendwie war der wurm drin.

    schlussendlich auf haltoten reifen um den lucky dog gefighted und mit viel glück den LD bekommen. danach nur noch abgestaubt. p4 muss ich so nehmen.

    Driver of the #16 FLYERALARM Ford for Rising Star Motorsports

    VO/GNC SNOS Champ '08, '09, '11-1 & '11-2 / VO Class A Champ '19-1
    VO/GNC Winter Series Champ '08/'09

    MTR Truck Series Champ 2021s4, 2022s1, 2022s2, 2022s3 & 2023s2

    VR DOM RotY '06


    eS iSt FüR aLlE gLeIcH!!!111


    :nolli:

  • P2 geholt. Das war heute absolut das Maximum.


    Leider Qualy komplett verhauen und von P15 gestartet. Bin dann einfach easy mit gegondelt und war dann doch Recht schnell auf P8. Die cautions haben mir alle sehr gut in die Karten gespielt was sonst eher nie der Fall ist.


    Im letzten Stint ein mega Fight mit Carsten gehabt. Hart aber fair. Sehr schade das du dann ohne Sprit ausgerollt bist..


    Congratulations to Jeroen. Awesome performance! You deserved that win and the championship! :top:

  • Well in case of the very unlikely event all 40 drivers do show up next week. I still need to finish 33rd or better to get the championship. So I'm not celebrating yet, but I do admit I'm feeling pretty confident going into next week. ;-).


    Based on how the race started I expected a pretty intense battle between Keven and I. Unfortunately he overdrove turn 1 50 laps in to the first run. I don't hope I scared you that caused this. I got a pretty good run out of t4 and made a move to your inside, but aborted the overtake in the middle of the frontstretch, because I was sliding my tires all the way to start/finish and didn't want to take any risks.

    Also Carsten was pushing me pretty hard on the restarts, but I knew if I took care of my rear tires I should be fine and that worked out pretty well. The last caution made things a little bit more interesting then I hoped for, but I'm really happy (after last weeks disaster) I got the win here. Definitely takes the pressure off.

  • Well in case of the very unlikely event all 40 drivers do show up next week. I still need to finish 33rd or better to get the championship. So I'm not celebrating yet, but I do admit I'm feeling pretty confident going into next week. ;-).


    Based on how the race started I expected a pretty intense battle between Keven and I. Unfortunately he overdrove turn 1 50 laps in to the first run. I don't hope I scared you that caused this. I got a pretty good run out of t4 and made a move to your inside, but aborted the overtake in the middle of the frontstretch, because I was sliding my tires all the way to start/finish and didn't want to take any risks.

    Also Carsten was pushing me pretty hard on the restarts, but I knew if I took care of my rear tires I should be fine and that worked out pretty well. The last caution made things a little bit more interesting then I hoped for, but I'm really happy (after last weeks disaster) I got the win here. Definitely takes the pressure off.

    I doubt that there will be more than 30 in the last race. You have won this championship, and well deserved. Kevin and Gabriel had bad luck, and some absence. Daniel, Thomas and Carsten tried to make it difficult for you. But your level this season has been very high, almost perfect, except for some scare XD


    Great job :top: