2021-08-25 Class B #3 Michigan Intl. Speedway

  • b_michigan_2.png

    Session name: http://www.virtual-oval.de (Pro)
    Private: Yes
    Server: DE-Fra
    License level: Rookie (1.0) to Pro/WC (4.0)
    Track: Michigan International Speedway
    Time Of Day: 2021-08-21 13:00 1x
    Car Class: Hosted All Cars Class
    Car: NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro
    Max Fuel Fill %: 100
    Weight Penalty KG: 0
    Weight Penalty LBS: 0
    Power Adjust %: 0.0
    Dry Tire Sets: 4
    Car: NASCAR XFINITY Ford Mustang
    Max Fuel Fill %: 100
    Weight Penalty KG: 0
    Weight Penalty LBS: 0
    Power Adjust %: 0.0
    Dry Tire Sets: 4
    Car: NASCAR XFINITY Toyota Supra
    Max Fuel Fill %: 100
    Weight Penalty KG: 0
    Weight Penalty LBS: 0
    Power Adjust %: 0.0
    Dry Tire Sets: 4
    Fixed Setup: Yes
    Paint Cars: No
    Maximum racers: 43
    Tournament: No
    Dynamic Sky: Yes
    Temperature: 78 °F
    Wind Speed: N @ 2 MPH
    Atmosphere: 55 RH, 0% Fog Cover
    Skies: Partly Cloudy
    Variability: : 0% , 0%
    Practice length: 85 minutes
    Qualifier length: 2 laps OR 5 minutes
    Warmup length: No warmup
    Race length: 100 laps OR 150 minutes
    Starting type: Rolling start
    Parade lap type: long
    Num fast repairs: 0
    Cautions: Race control (Ovals) + Admin
    Count caution laps: Yes
    Lucky dog: On
    Wave arounds: Yes
    Restart type: Double File, Lapped cars to the back
    Consec. caut. single: No
    Green/White/Check: Unlimited
    Hardcore level: Disallow all driving aids (but clutch assist OK)
    Car damage: On
    Restrict results: No
    Warn incident limit: No limit
    DQ incident limit: No limit
    Qual scrutiny: Strict
    Auto-Clean Marbles: No
    Practice: Automatically Generated
    Qualify: Carried over
    Race: Carried over
  • its the mishigami! :D

    Driver of the #16 FLYERALARM Ford for Rising Star Motorsports

    VO/GNC SNOS Champ '08, '09, '11-1 & '11-2 / VO Class A Champ '19-1
    VO/GNC Winter Series Champ '08/'09

    MTR Truck Series Champ 2021s4, 2022s1, 2022s2, 2022s3 & 2023s2

    VR DOM RotY '06


    eS iSt FüR aLlE gLeIcH!!!111


    :nolli:

  • It's correct. The logo designer seems to have made a mistake. That happens. I hadn't paid any attention so far. Then the logo can be archived after the race. :doofguck:

    :ka: :ka: :ka: i thinkt its correct. refering to the events name

    Driver of the #16 FLYERALARM Ford for Rising Star Motorsports

    VO/GNC SNOS Champ '08, '09, '11-1 & '11-2 / VO Class A Champ '19-1
    VO/GNC Winter Series Champ '08/'09

    MTR Truck Series Champ 2021s4, 2022s1, 2022s2, 2022s3 & 2023s2

    VR DOM RotY '06


    eS iSt FüR aLlE gLeIcH!!!111


    :nolli:

  • :ka: :ka: :ka: i thinkt its correct. refering to the events name

    Eigentlich nicht. Wenn ich das richtig verstanden habe, stammt der Name Michigan vom indigenen Wort mishigami der Ojibwe Indianer ab, die wohl in dem Gebiet lebten. Ein Zusammenhang zu Florida besteht jetzt glaube ich nicht. Die Abbildung von Florida macht da irgendwie keinen Sinn.

  • That was a fun race! I gambled with 2 tires at the end, but the track is too big to really defend properly and I was a bit loose in the corners. Oh well, at least I tried and still had a decent 7th place finish. Happy with the result considering I cam back from vacation earlier that day.


    I also have the replay of the race, when needed.

  • Caution 3 oder 4 geht auf mich am Re-start....

    Innen zuckt, ich zucke, verliere den Bock, komm gerade und dann kommt die Meute.

    Sorry!

    Ansonsten kamen die Cautions heute richtig dämlich! Das Reifensparen hat sich nicht ausgezahlt...

  • Was ein wildes Rennen. Über den ersten Longrun konnte ich gut vorne in den Top 7 mithalten. Leider ging die Caution um Runde 40-45 auf meine Kappe. Leider habe ich 1 sek. zu früh in den Windschatten ziehen wollen und dabei die #84 ins in Field gedreht. Mit dem Aero schaden war ich selbst nach der Reparatur, nicht mehr in der Lage vorne mitzufahren und ich viel auf P13.


    Die letzte Caution und die daraus resultierende G/W/C gab mir nochmals die Chance mit einem kurzen Sprint in die Top 10 zu fahren.


    Sry to the #84. I turned to early in your slipstream and turned you.