Session name: | http://www.virtual-oval.net Pro |
Private: | Yes |
Server: | DE-Fra |
License level: | Rookie (1.0) to Pro/WC (4.0) |
Track: | Las Vegas Motor Speedway |
Configuration: | Oval |
Time Of Day: | 2021-09-25 15:40 1x |
Car Class: | Hosted All Cars Class |
Car: | NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1 |
Max Fuel Fill %: | 100 |
Weight Penalty KG: | 0 |
Weight Penalty LBS: | 0 |
Power Adjust %: | 0.0 |
Dry Tire Sets: | 5 |
Car: | NASCAR Cup Series Ford Mustang |
Max Fuel Fill %: | 100 |
Weight Penalty KG: | 0 |
Weight Penalty LBS: | 0 |
Power Adjust %: | 0.0 |
Dry Tire Sets: | 5 |
Car: | NASCAR Cup Series Toyota Camry |
Max Fuel Fill %: | 100 |
Weight Penalty KG: | 0 |
Weight Penalty LBS: | 0 |
Power Adjust %: | 0.0 |
Dry Tire Sets: | 5 |
Fixed Setup: | Yes |
Paint Cars: | No |
Maximum racers: | 43 |
AI: | No |
Tournament: | No |
Dynamic Sky: | Yes |
Temperature: | 78 °F |
Wind Speed: | N @ 2 MPH |
Atmosphere: | 55 RH, 0% Fog Cover |
Skies: | Partly Cloudy |
Variability: : | 0% , 0% |
Practice length: | 85 minutes |
Qualifier length: | 2 laps OR 5 minutes |
Warmup length: | No warmup |
Race length: | 160 laps OR 210 minutes |
Starting type: | Rolling start |
Parade lap type: | long |
Num fast repairs: | 0 |
Cautions: | Race control (Ovals) + Admin |
Count caution laps: | Yes |
Lucky dog: | On |
Wave arounds: | Yes |
Restart type: | Double File, Lapped cars to the back |
Consec. caut. single: | No |
Green/White/Check: | Unlimited |
Hardcore level: | Disallow all driving aids (but clutch assist OK) |
Car damage: | On |
Restrict results: | No |
Warn incident limit: | No limit |
DQ incident limit: | No limit |
Qual scrutiny: | Strict |
Auto-Clean Marbles: | No |
Practice: | Automatically Generated |
Qualify: | Carried over |
Race: | Carried over |
2021-09-26 Class A Pro #8 Las Vegas Motor Speedway
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Falls jemand zugucken will, aber ohne Kommentator und Kamera ist auf automatisch Leader/Crashs oder Most Excited.
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Erstes Rennen mit VR und gleich nen Poleaward Sorry Kelvin Mace da war ich wohl ein .0001 schneller^^
Rennen war super, hab von Anfang an auf die Reifen geschaut. Und es ging im Longrun erstaunlich gut.
An Frank hab ich mir zum Ende des zweiten Stints die Zähne ausgebisse. Sorry für die Berührung in T2. Du warst auf der zweiten Linie und ich wollte mein Momentum nutzen. Plötzlich kamst wieder runter... Im Replay hab ich gesehen, dass du da auch einfach der Linie gefolgt bist.
Nach dem zweiten Stopp vor auf P3. Leider kam mir eine Caution dazwischen. In dem Tumult liefs dann eher bescheiden und zurück auf P11... Schade schade.
Aber ich muss sagen mit VR ist echt noch ein bisschen mehr drin. Die Performance war schon da. Daher bin ich doch sehr zufrieden.
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Not much went right today....
First Kelvin has a pretty slow start, then Carsten runs in the back of me. 30 laps later Garbriel kills me on the straight which made passing even harder and as a cherry on the cake I get caught up in the only yellow of the race. I admit I was late slowing down for the wreck, but for some reason Lopez just let's his car roll down the track... I mean come on man, if you wreck HOLD THE FREAKING BRAKES!!
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Not much went right today....
First Kelvin has a pretty slow start, then Carsten runs in the back of me. 30 laps later Garbriel kills me on the straight which made passing even harder and as a cherry on the cake I get caught up in the only yellow of the race. I admit I was late slowing down for the wreck, but for some reason Lopez just let's his car roll down the track... I mean come on man, if you wreck HOLD THE FREAKING BRAKES!!
sorry for that. 100% my misscalculation. it feelt really strange as my left front went into the air and created smoke. i tought about a strange contact but saw in the replay during my 40s penalty that i cutted infront of you. sorry
i also had damage from it and killed myself. sorry.
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Hab gestern den gleichen Plan verfolgt wie im NiS am Samstag.
Ohne Quali ins Rennen und dann langsam nach vorne arbeiten. Der Plan ging soweit gut auf und ich konnte im Verlauf des 1. Stints einige Plätze gut machen. Nach dem ersten Pitstop hab ich mich dann an Matthias ran gehängt und versuchte seine Pace zu halten. Im 2. Stint war das Fahren dann bedeutend angenehmer mit weniger Fights.
Weiss nicht ob mir die YF gelegen kam oder nicht, denke ohne wäre besser gewesen. Beim Restart gab es dann eine Berührung weiter vorne und dadurch bin ich Roland aufs Heck aufgefahren, 4x, kein Plan was für Schaden und direkt 4 Plätze verschenkt.
Die letzten 10 Laps waren dann richtig intensiv. Erst musste ich mir Sven L. vom Laibe halten und danach war ich 4 Laps mit Mark im 2wide.
Alles in Allem ein gutes Rennen mit einem schönen 8. Platz am Ende
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Start: Sorry to Jeroen and Sven vK. The outside lane was slower than I expected. Would have been better for me to keep a bigger gap until the backstraight.
Lap 4: I was aiming too high up when Nolli got loose exiting the trioval, but we got away with it.
Restart: Sorry to Roland and Nadir. With cars out the windshield and cars in the mirror, I simply lost track of where the Kuhschwanz I was going. Almost netcoded Matthias into a wreck there as well.
Not too happy with my risk-vs-reward balance lately. I'll have to see if I learn.
On the bright side: that poultry train got steam. Only fun part for me.
Didn't like this package here. If it's low horsepower, they should make it low(est) downforce as well, and focus on creating drag (but not downforce) at the front of the cars instead having them dump air into each others' parachutes at the rear.
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Just like Michigan this package is just baddddd. The car seemed to get a tiny bit more fun to drive when it cooled down but other than that the aeropush was crazy.
Got some spots on the start and then slowly started picking people off. Killed the tires twice but the draft kept me up there. With the initial pit strategy I gained more track position and then it was a hard battle with Maik Steinicke . Little contact but no damage luckily. Got back by later on and then just had to focus on consistency and keeping Maik and Carsten Theile behind. Idk how you do it Carsten, every time you get into a wreck and you still fighting up front for the win
Happy with the W, gonna need some luck to get close to the front in the championship though!
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Hab gestern den gleichen Plan verfolgt wie im NiS am Samstag.
Ohne Quali ins Rennen und dann langsam nach vorne arbeiten. Der Plan ging soweit gut auf und ich konnte im Verlauf des 1. Stints einige Plätze gut machen. Nach dem ersten Pitstop hab ich mich dann an Matthias ran gehängt und versuchte seine Pace zu halten. Im 2. Stint war das Fahren dann bedeutend angenehmer mit weniger Fights.
Weiss nicht ob mir die YF gelegen kam oder nicht, denke ohne wäre besser gewesen. Beim Restart gab es dann eine Berührung weiter vorne und dadurch bin ich Roland aufs Heck aufgefahren, 4x, kein Plan was für Schaden und direkt 4 Plätze verschenkt.
Die letzten 10 Laps waren dann richtig intensiv. Erst musste ich mir Sven L. vom Laibe halten und danach war ich 4 Laps mit Mark im 2wide.
Alles in Allem ein gutes Rennen mit einem schönen 8. Platz am Ende
Ja, gut gefahren...ich hab zum Schluss die Reifen leider überfahren. Hab Anfangs nach der Caution gepushed, und in den letzten Runden keine Chance mehr gegen Nachzügler gehabt...
Ich bin noch zweimal an dich heran gekommen. Dann kam ein Angriff von hinten und du konntest deinen Abstand ausbauen. Die letzten Runden unter anderem mit Maik waren extrem. Ständhg im Threewide, aber sehr fair muss ich sagen. Hat Spaß gemacht.
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Hab Anfangs nach der Caution gepushed, und in den letzten Runden keine Chance mehr gegen Nachzügler gehabt...
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Ich bin noch zweimal an dich heran gekommen. Dann kam ein Angriff von hinten und du konntest deinen Abstand ausbauen.
Ich hab gehofft, dass du da die anderen beiden etwas aifhälst und ich dann in Ruhe ins Ziel fahren kann. Aber die Rechnung habe ich ohne Mark gemacht
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