Session name: | http://www.virtual-oval.de |
Private: | Yes |
Server: | DE-Fra |
License level: | Rookie (1.0) to Pro/WC (4.0) |
Track: | Texas Motor Speedway |
Configuration: | Oval |
Time Of Day: | 2021-10-23 12:10 1x |
Car Class: | Hosted All Cars Class |
Car: | NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado |
Max Fuel Fill %: | 100 |
Weight Penalty KG: | 0 |
Weight Penalty LBS: | 0 |
Power Adjust %: | 0.0 |
Dry Tire Sets: | 4 |
Car: | NASCAR Gander Outdoors Ford F150 |
Max Fuel Fill %: | 100 |
Weight Penalty KG: | 0 |
Weight Penalty LBS: | 0 |
Power Adjust %: | 0.0 |
Dry Tire Sets: | 4 |
Car: | NASCAR Gander Outdoors Toyota Tundra |
Max Fuel Fill %: | 100 |
Weight Penalty KG: | 0 |
Weight Penalty LBS: | 0 |
Power Adjust %: | 0.0 |
Dry Tire Sets: | 4 |
Fixed Setup: | Yes |
Paint Cars: | No |
Maximum racers: | 43 |
AI: | No |
Tournament: | No |
Dynamic Sky: | Yes |
Temperature: | 78 °F |
Wind Speed: | N @ 2 MPH |
Atmosphere: | 55 RH, 0% Fog Cover |
Skies: | Partly Cloudy |
Variability: : | 0% , 0% |
Practice length: | 85 minutes |
Qualifier length: | 2 laps OR 5 minutes |
Warmup length: | No warmup |
Race length: | 134 laps OR 150 minutes |
Starting type: | Rolling start |
Parade lap type: | long |
Num fast repairs: | 0 |
Cautions: | Race control (Ovals) + Admin |
Count caution laps: | Yes |
Lucky dog: | On |
Wave arounds: | Yes |
Restart type: | Double File, Lapped cars to the back |
Consec. caut. single: | No |
Green/White/Check: | Unlimited |
Hardcore level: | Disallow all driving aids (but clutch assist OK) |
Car damage: | On |
Restrict results: | No |
Warn incident limit: | No limit |
DQ incident limit: | No limit |
Qual scrutiny: | Strict |
Auto-Clean Marbles: | No |
Practice: | Automatically Generated |
Qualify: | Carried over |
Race: | Carried over |
2021-11-24 Class C #9 Texas Motor Speedway
-
-
this was my worst race in VO historie, i am really sry for all got damaged in L1 T1 ...not my month it seems
-
Being put into the wall THREE TIMES on the outside T3/4 just suxxs. Sorry for my hard words @Santiago. But why race the leader being lapped!? I do not get it...
-
Schönes Rennen.
Wieder einmal habe ich nicht damit gerechnet die Pole Zeit zu fahren, jedoch nehme ich diese gerne mit ^^
Nach dem 1. Restart habe ich ein fantastisches Rennen erlebt. Mit der Longrun pace und den knapp 110 Runden "green flag" war ich richtig zufrieden.
Jedoch habe ich beim 2. Stop volle Kompetenz gezeigt und mich an der Boxeneinfahrt selber gespinnt. Doch dank der 2. Caution, etwas später, konnte ich mit durch einen guten Boxenstopp wieder auf P3 (P1 der Fahrer mit frischen Reifen) schlüpfen und beim restart den lead übernehmen.
Doch nur wenige Runden danach passierte es... Es lag wieder einmal nicht in meinen Händen ein gutes Ergebnis bzw. den Sieg nach Hause zu fahren bzw. überhaupt ins Ziel zu kommen.
Fazit. Geiler "green flag" Run, pole, 91 leadlaps und geendet stuck in der wall exit Turn 2 durch Fremdeinwirkung... schade wirklich schade...
Dennoch freue ich mich aufs Finale in Pocono. See y'all there.
-
Apologies to Bjorn for contact in t1/2 in the final few laps - I had a very senior moment at the last yellow flag and thought I'd used all my tyres, when in fact I had a set left! So went to 11th from a probable top 5 finish, and then the truck was of course pushing in t1 and t2. Otherwise I enjoyed the race, with some good close racing along the way.
-
Official.