Session name: | http://www.virtual-oval.de (Pro) |
Private: | Yes |
Server: | DE-Fra |
License level: | Rookie (1.0) to Pro/WC (4.0) |
Track: | Pocono Raceway |
Time Of Day: | 2021-06-26 13:40 1x |
Car Class: | Hosted All Cars Class |
Car: | NASCAR XFINITY Ford Mustang |
Max Fuel Fill %: | 100 |
Weight Penalty KG: | 0 |
Weight Penalty LBS: | 0 |
Power Adjust %: | 0.0 |
Dry Tire Sets: | 4 |
Car: | NASCAR XFINITY Toyota Supra |
Max Fuel Fill %: | 100 |
Weight Penalty KG: | 0 |
Weight Penalty LBS: | 0 |
Power Adjust %: | 0.0 |
Dry Tire Sets: | 4 |
Car: | NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro |
Max Fuel Fill %: | 100 |
Weight Penalty KG: | 0 |
Weight Penalty LBS: | 0 |
Power Adjust %: | 0.0 |
Dry Tire Sets: | 4 |
Fixed Setup: | Yes |
Paint Cars: | No |
Maximum racers: | 40 |
AI: | No |
Tournament: | No |
Dynamic Sky: | Yes |
Temperature: | 78 °F |
Wind Speed: | N @ 2 MPH |
Atmosphere: | 55 RH, 0% Fog Cover |
Skies: | Partly Cloudy |
Variability: : | 0% , 0% |
Practice length: | 85 minutes |
Qualifier length: | 2 laps OR 5 minutes |
Warmup length: | No warmup |
Race length: | 80 laps OR 150 minutes |
Starting type: | Rolling start |
Parade lap type: | long |
Num fast repairs: | 0 |
Cautions: | Race control (Ovals) + Admin |
Count caution laps: | Yes |
Lucky dog: | On |
Wave arounds: | Yes |
Restart type: | Double File, Lapped cars to the back |
Consec. caut. single: | No |
Green/White/Check: | Unlimited |
Hardcore level: | Disallow all driving aids (but clutch assist OK) |
Car damage: | On |
Restrict results: | No |
Warn incident limit: | No limit |
DQ incident limit: | No limit |
Qual scrutiny: | Strict |
Auto-Clean Marbles: | No |
Practice: | Automatically Generated |
Qualify: | Carried over |
Race: | Carried over |
2021-12-15 Class B Pro #11 Pocono Raceway
-
-
War anstrengend, habe viel geflucht. Guter Job Sven beim bremsen nach dem tunnel turn, da war ich derbe tight Sorry.
Hatte keine Ahnung wie man fahren musste. War nach kurzer Zeit derbe tight. Dachte ich wär immer zu schnell am entry gewesen. Hab im letzten Stint am entry langsamer gemacht, ging trotzdem kaum besser. Immerhin war der Drop-Off am Ende dann nicht mehr so derbe, und so bliebs doch noch bei P10. Htte zu Rennmitte schon schlimmeres erwartet.
Gratulation Carsten. Beeinruckende Saison.
-
Mein Fahrstil passt einfach nicht mehr zu den Setups. Kann/muss ich halt mit leben. Watsolls.
Die Perfomance an der Spitze ist beeindruckend, wie man so schnell und gleichzeitig so reifenschonend sein kann, ist bewundernswert.
Gratz Carsten.
PS.: als Rennleiter sag ich danke für die wenigen YFs, als Fahrer wäre mir mal 1-2 pro bisher grünes Rennen gelegen gekommen.
-
Congrats Carsten on winning the championship, and also the Class C Pro. You've become the guy to beat for sure!
-
Grats Carsten, was für eine Wahnsinns Saison! Keine Ahnung wie Du das machst, deine grip.exe kannst mir sehr gerne per PN zukommen lassen!
-
Grats Carsten, was für eine Wahnsinns Saison! Keine Ahnung wie Du das machst, deine grip.exe kannst mir sehr gerne per PN zukommen lassen!
hab auch interesse dran
-
Dear friends,
Congratulations to everyone, especially the champion. I have really enjoyed running behind you, it is a pleasure to be on the track with you. I apologize if I have bothered a lot this season. Long live VO.
Greetings, grateful and Happy Christmas.
-
Erster stint war mähhh. RF überfahren. Hab Bb dann 3% hoch genommen und dann war es besser. Mit P9 bin ich zufrieden. Somit in den letzten 10 VO Rennen immer ein einstelliges Ergbnis eingefahren
Jetzt erstmal die Pause genießen
-
Outstanding performance all season long Carsten, a well deserved championship for you!
Now time to kick the feet up and enjoy these few months off, see you all next season
-
official
-
-
Thanks a bunch all.
Kelvin's longruns in practice and joining him on Tuesdays help me quite a bit to figure out a track.
Pocono T3 suits me really well, allowing to steer the car with the rear brakes on entry instead of using the fronts that have no banking to lean into anyway.
Also kind of explains why I can't drive into a turn in the Formula Vee without crashing. It seems the rear doesn't like being the heaviest part of the vehicle and virtually in the air at the same time.
I couldn't match some drivers' raw pace in this race, particulary in the Tunnel Turn. If I tried to go through there with so much speed and commitment, I'd be in the wall pretty quick.
Can't help with a grip.exe of some sorts, but I'll try to make it a habit on racedays to have the logger running for the VO group at VRS.
-
War anstrengend, habe viel geflucht. Guter Job Sven beim bremsen nach dem tunnel turn, da war ich derbe tight Sorry.
Hatte keine Ahnung wie man fahren musste. War nach kurzer Zeit derbe tight. Dachte ich wär immer zu schnell am entry gewesen. Hab im letzten Stint am entry langsamer gemacht, ging trotzdem kaum besser. Immerhin war der Drop-Off am Ende dann nicht mehr so derbe, und so bliebs doch noch bei P10. Htte zu Rennmitte schon schlimmeres erwartet.
Gratulation Carsten. Beeinruckende Saison.
Haha ja, da hab ich mich extrem erschrocken. Der Kupferbolzen hat gemalt
Ein paar Runden vor Schluss ist mir dann das gleiche passiert und ich hab noch einen Platz an Mace verloren....
Hatte aber tolles Racing mit dir Marius und mit Daniel. Leider in beiden Fällen für euch ausgegangen.
Zudem strategisch ein paar Fehler gemacht. Da muss ich mir von Carsten noch was abschneiden^^. An Carsten natürlich Gratulation für die Leistung!