2023-01-29 Class A Pro #1 Daytona Intl. Speedway

  • a_daytona_3.png


    Session name: http://www.virtual-oval.de Pro
    Private: Yes
    Server: DE-Fra
    License level: Rookie (1.0) to Pro/WC (4.0)
    Track: Daytona International Speedway
    Configuration: Oval
    Time Of Day: 2023-02-19 13:00 1x
    Car Class: Hosted All Cars Class
    Car: NASCAR Cup Series Next Gen Chevrolet Camaro ZL1
    Max Fuel Fill %: 100
    Weight Penalty KG: 0
    Weight Penalty LBS: 0
    Power Adjust %: 0.0
    Dry Tire Sets: 7
    Car: NASCAR Cup Series Next Gen Ford Mustang
    Max Fuel Fill %: 100
    Weight Penalty KG: 0
    Weight Penalty LBS: 0
    Power Adjust %: 0.0
    Dry Tire Sets: 7
    Car: NASCAR Cup Series Next Gen Toyota Camry
    Max Fuel Fill %: 100
    Weight Penalty KG: 0
    Weight Penalty LBS: 0
    Power Adjust %: 0.0
    Dry Tire Sets: 7
    Fixed Setup: Yes
    Paint Cars: No
    Maximum racers: 40
    AI: No
    Tournament: No
    Dynamic Sky: Yes
    Temperature: 78 °F
    Wind Speed: N @ 2 MPH
    Atmosphere: 55 RH, 0% Fog Cover
    Skies: Partly Cloudy
    Variability: : 0% , 0%
    Practice length: 85 minutes
    Qualifier length: 2 laps OR 5 minutes
    Warmup length: No warmup
    Race length: 200 laps OR 270 minutes
    Start on Q Cmpnd: Yes
    Multi Tire Cmpnds: Yes
    Starting type: Rolling start
    Start zone: Yes
    Parade lap type: long
    Num fast repairs: 0
    Cautions: Race control (Ovals) + Admin
    Count caution laps: Yes
    Lucky dog: On
    Wave arounds: Yes
    Restart type: Double File, Lapped cars to the back
    Consec. caut. single: No
    Green/White/Check: Unlimited
    Hardcore level: Disallow all driving aids (but clutch assist OK)
    Car damage: On
    Restrict results: No
    Warn incident limit: No limit
    DQ incident limit: No limit
    Qual scrutiny: Strict
    Auto-Clean Marbles: No
    Practice: Automatically Generated
    Qualify: Carried over
    Race: Carried over
  • p2 on start. 40s penalty for speeding. -1 lap. p2 on finish. what a rollercoaster!


    hab am schluss fürs team gepusht und einfach dani am limit und einigermassen save gepusht. bin der meinung, dass sanfte pushes der schlüssel waren. so konnte dani sauber seine linie fahren ohne wiggle. andere haben hart auf kontakt gepusht und das feld damit stark verlangsamt.


    p2 auf einem ssw und den teammate zum win gepusht nehm ich gerne. hatte eh noch was offen bei dani :D

    Driver of the #16 FLYERALARM Ford for Rising Star Motorsports

    VO/GNC SNOS Champ '08, '09, '11-1 & '11-2 / VO Class A Champ '19-1
    VO/GNC Winter Series Champ '08/'09

    MTR Truck Series Champ 2021s4, 2022s1, 2022s2, 2022s3 & 2023s2

    VR DOM RotY '06


    eS iSt FüR aLlE gLeIcH!!!111


    :nolli:

  • Fahren, als wäre es die letzte Rennrunde (im ersten Stint), Zick-Zack durch Lapper, mit massig Überschuss am Start vorbei ziehen, ständig den Draft verlieren weil Lapper ohne Gegner fighten und noch nichts von Sidedraft gehört haben, sowieso ständig in irgendwelchen Kämpfen von 4-5 Fahrzeugen, die alle nicht in der gleichen Runde sind. Entweder hab ich mich heute versehentlich bei der Elite2 eingeloggt oder das wird eine sehr sehr heitere Saison. ;)


    @ Matthias: Wenn wir erst ca. 190 fahren, ich dann ganz außen fahre und du mich trotz pushen nur auf so 170-175 bekommst, könnte das einen Grund haben. Die Pushs von dem dritten im Bunde haben mich ständig aus der Linie geworfen und die Reifen war eh extrem schmierig. Ich hatte keinen Bedarf das noch 15 Runden lang mitzumachen. ;)


    @Nigel: I wasn´t in the mood to push and attack at that point. So it was just fair to give others the chance to do it. ;)

    WENN`S EINER KANN, DANN DER GLATZENMANN!


    GoKart: €35; Sturmhaube: €2; Stev besiegen: Unbezahlbar!
    iR BSS Div.4 Runner-up 2016/S2 | VO Class D Champion 2015 | VO GoKart Champion 2010 | VO Winter Champion 2009/10 | iR SK Modified Div.7 Champion 2009/S2

  • Fahren, als wäre es die letzte Rennrunde (im ersten Stint), Zick-Zack durch Lapper, mit massig Überschuss am Start vorbei ziehen, ständig den Draft verlieren weil Lapper ohne Gegner fighten und noch nichts von Sidedraft gehört haben, sowieso ständig in irgendwelchen Kämpfen von 4-5 Fahrzeugen, die alle nicht in der gleichen Runde sind. Entweder hab ich mich heute versehentlich bei der Elite2 eingeloggt oder das wird eine sehr sehr heitere Saison. ;)


    @ Matthias: Wenn wir erst ca. 190 fahren, ich dann ganz außen fahre und du mich trotz pushen nur auf so 170-175 bekommst, könnte das einen Grund haben. Die Pushs von dem dritten im Bunde haben mich ständig aus der Linie geworfen und die Reifen war eh extrem schmierig. Ich hatte keinen Bedarf das noch 15 Runden lang mitzumachen. ;)


    @Nigel: I wasn´t in the mood to push and attack at that point. So it was just fair to give others the chance to do it. ;)

    Nolly wenn Elite 2 eingeloggt hättest, würdest du immer noch fahren :wheel:

  • It was fun, until it wasn't anymore.
    Mostly got myself to blame. On the second green flag stop I locked up going into my box. Lost a little track position, but things went from bad to worse after that.

    On lap 111 Roland had a lot of trouble holding his line as a lapped car. And he just ran Nigel into the wall. That took out any momentum we might have had to catch up. Reason was mentioned, I appreciate the response at least. Wasn't mentioned in the form of an apology, but I just assume it was.

    I mostly did myself no favor by locking up on pit entry around 144. I nearly lost it trying to slow it down without making it worse. I was speeding, and hit the cone. So 1m10s penalty to put me two laps down.

    Had some fun pushing Jose Carlos after that. And I was hoping the wave-around would help me get back another lap. That did not work out.


    After being put 2 laps down again I lost the lead pack as well, thanks to some poor judgement either by me or by Guillermo Pequerul. All I did was hold my high line while being lapped, but ended up getting sidedrafted so much I lost that pack together with you. What happened after felt kinda salty. Or did you want to actually race while we were no where near being on the same lap?
    That did not cost me anything, but I am not sure what that was about Guillermo.

    Lessons learnt:

    Take any pit road penalties early in a race, not late in a race.

  • Eigentlich lief es gar nicht so schlecht, eigentlich... aber...


    1.Pitstop, Kevin dreht sich in der Box, Nicolas weicht aus und kickt mich damit ins Gras. Hat vlt. 5s gekostet, aber dass ich mich am Pitexit weg drehe...nunja, wie ein Noob.

    2.Pitstop war dann unter gelb, da mal schön überschossen. 3.Pitstop mit unsafe Pitentry (musste nachts rechts weichen, weil Carsten innen eher gebremst hatte), das arme Hütchen.

    Dadurch -1L, dann eine unwahrscheinliche Chance auf den Lucky Dog, aber irgendwie war plötzlich Björn vor mir, *gnarf*. Den WA hab ich mir verkniffen, da man dann ja unter Grün pitten müsste und dann eh wieder die Runde verliert.

    Unter den Umständen ist P13 recht erfreulich.

  • Thanks for those pushes

    At the beginning there were 3 of us and you couldn't do anything because the 3rd driver wasn't near you, then it was just the 2 of us and it was super boring haha, but then the group came and you could do your job perfectly. 10/10 when you could push

  • At least i was not the only one with a pitstop penalty. I think more than half the field got one at some point. :pfeif:

    First sorry Kelvin for running into you at some point after the last restart. My force feedback got numb in that turn and that threw me off which messed up my line through the turn and I went a little too low.

    And great driving by Daniel. I think you really drove how superspeedways are meant to be driven! I tried to get back to the front behind Nigel, but our run got killed by some lapped traffic. I hoped Nigel would have had the patient to stay high as i think with 10 to go a run would form again on the high side. But unfortunately that didn't happen. So i fell back and after the car behind me got side drafted, we lost the lead pack.

  • At least i was not the only one with a pitstop penalty. I think more than half the field got one at some point. :pfeif:

    First sorry Kelvin for running into you at some point after the last restart. My force feedback got numb in that turn and that threw me off which messed up my line through the turn and I went a little too low.

    And great driving by Daniel. I think you really drove how superspeedways are meant to be driven! I tried to get back to the front behind Nigel, but our run got killed by some lapped traffic. I hoped Nigel would have had the patient to stay high as i think with 10 to go a run would form again on the high side. But unfortunately that didn't happen. So i fell back and after the car behind me got side drafted, we lost the lead pack.

    thank you Jeroen.. was great racing up front with you :)

  • I’m really lucky to finish in the top 10 :schwitz: . Again SSW-racing once more showed how critical pit cycles can be. On the 2nd g/f stop on lap 105 our group of cars lost the pack. Luckily we had Nigel among us, who drove his guts out and pushed the Chicken-Boo like crazy :top: , so we managed to hold the gap, till the final yellow stacked up most of the field again.

    In the last couple of laps I was luck to escape with train of 7 cars. Quite shocked with the next Gens aeromodel, as Jose closed the gap on the backstraight my car got sucked over to the right :erschreck: . First thought: Jose races me so close to get most of the sidedraft and hit me. As i watched the replay after the race I saw that there was still some gap between us as the Boo suddenly moved to the outside ?( . Sorry for causing some trouble at the end. Believe me it was not my intention to throw a block on the last lap after I kept my nose clean for 200 laps, especially considering that I did not steer to the right, ....but never the less I recommend to protest this, because that killed all your momentum guys :( .

    Till we race the NextGen car this strange magnetic behavior befell me on three occasions so far :angst: . ..after checking some other strange on track actions I assume that Roland could have had the same effect .

    Anyway, I am glad that Nigel made his way to the top five, considering how his race went the #26 deserved this race’s hard charger award :top: :bier: .


    Congrats to Dani, great recovery dude. :bier:

  • Quite shocked with the next Gens aeromodel, as Jose closed the gap on the backstraight my car got sucked over to the right :erschreck: . First thought: Jose races me so close to get most of the sidedraft and hit me. As i watched the replay after the race I saw that there was still some gap between us as the Boo suddenly moved to the outside ?( . Sorry for causing some trouble at the end. Believe me it was not my intention to throw a block on the last lap after I kept my nose clean for 200 laps, especially considering that I did not steer to the right, ....but never the less I recommend to protest this, because that killed all your momentum guys :( .

    Till we race the NextGen car this strange magnetic behavior befell me on three occasions so far :angst: . ..after checking some other strange on track actions I assume that Roland could have had the same effect .

    Wir können natürlich immer nur das beurteilen, was wir sehen - und da sehen sowohl deine Szene in Runde 200 als auch die von Roland in Runde 111 so aus, dass ihr bewusste Lenkbewegungen nach außen macht. Wenn ihr in Wirklichkeit aber keine solche Lenkbewegung gemacht habt, sondern ein Aero-Effekt euren Wagen plötzlich und unerwartet nach außen gezogen hat: ihr habt generell immer die Möglichkeit, gegen eine Strafe Einspruch einzulegen und uns euer Fahrerreplay zu schicken. Darin sehen wir ja dann, welche Lenkbewegungen ihr tatsächlich gemacht habt.

  • Boah, ich glaube ich hab einfach zu lange in den Spiegel geguckt und dann völlig falsch reagiert. Geht sicher voll auf meine Kappe, habe mich dafür auch bei Nigel mehrmals entschuldigt. Treffe aber auch komischerweise immer wieder den gleichen Rotzlöffel. Waltet Eures Amtes.


    Leider habe ich nicht mitbekommen, wer noch alles durch diesen Fehler in Mitleidenschaft gezogen wurde, und sei es "nur" durch Speedverlust. Deshalb hat vielleicht auch nicht jeder meine Entschuldigung dafür bekommen am Server, was ich hiermit nachhole. Asche über mein Haupt.


    Da wir aber gerade dabei sind: Beim PitOut bzw. beim Überrunden lassen soll bzw. muss man ja jetzt entweder am Apron (PitOut) oder auf der Outside bleiben oder sich hinbewegen. Zumal das zur Zeit eh keiner macht oder ich es bereits mehrmals versucht habe: Für mein Empfinden macht diese Regelung mehr Probleme und schafft viel mehr Unsicherheit als das zuvor der Fall war. Und wie gesagt, kümmern tut es eh niemanden.


    Sollte man vielleicht wieder überdenken.

    Roland "Smokey" Rauch

    proud driver of the Team WildBoyz Toyota #8


  • Good afternoon Kelvin, my name is José Carlos.

    At that moment I was very angry because I think both Nigel de Jong and I could have fought for the win or the podium. In the last laps, when I was pushing Carsten Theile, Jeroen Anema was doing very well by sticking very close to me and putting his nose into the back of my car and braking the inside line.

    That's why I don't agree with your explanations, the only thing I can think of is a netcode or a bug in the simulator.

  • Da wir aber gerade dabei sind: Beim PitOut bzw. beim Überrunden lassen soll bzw. muss man ja jetzt entweder am Apron (PitOut) oder auf der Outside bleiben oder sich hinbewegen. Zumal das zur Zeit eh keiner macht oder ich es bereits mehrmals versucht habe: Für mein Empfinden macht diese Regelung mehr Probleme und schafft viel mehr Unsicherheit als das zuvor der Fall war. Und wie gesagt, kümmern tut es eh niemanden.

    Verstehe leider nicht was du da meinst. Welche Regel schreibt denn vor was du da sagst, bzw. was sagst du eigentlich genau? :D

    Es hat sich da an den Regeln doch nichts wesentliches geändert, ausser dass Atlanta dazu gekommen ist. Und Lapper sollen auf den SSW nicht auf der Linie fahren auf der das Feld ankommt. Aber das ist eh eh common sense.


    :ka:

  • Da wir aber gerade dabei sind: Beim PitOut bzw. beim Überrunden lassen soll bzw. muss man ja jetzt entweder am Apron (PitOut) oder auf der Outside bleiben oder sich hinbewegen. Zumal das zur Zeit eh keiner macht oder ich es bereits mehrmals versucht habe: Für mein Empfinden macht diese Regelung mehr Probleme und schafft viel mehr Unsicherheit als das zuvor der Fall war. Und wie gesagt, kümmern tut es eh niemanden.


    Sollte man vielleicht wieder überdenken.

    Wenn ihr der Meinung seid, dass es niemanden kümmert, müsst ihr protestieren. Wir gucken uns ja nicht in Eigeninitiative die Boxenausfahrten der Leute an.

  • https://youtu.be/m4JFuSR6RVw?t=162

    I've seen this type of incident a couple of times in the seasons I've been officiating, albeit with less of a gap between the cars to start with in most cases.

    The NextGen at first wasn't as bad as the 550 Gen6.


    I haven't seen Kelvin's replay, but I'm quite certain that Kelvin's actual steering inputs and those that iRacing transmitted to my replay are close.


    Kelvin also is a driver that understands that one needs to stay in line with other cars to move to the front. He's not the kind of guy that does desperate moves at any point in a race.

    To put it into perspective, I can't remember seeing him cut the apron at Atlanta and wreck in T1.


    Beim PitOut bzw. beim Überrunden lassen soll bzw. muss man ja jetzt [...]


    kümmern tut es eh niemanden.

    Pit-Out betreffend hat sich nichts geändert. Da gilt wie bisher bspw. Regel 4.5.

    Falls nach dem Big One in der B-Pro ein Protest gegen deinen Pit-Out fehlte, nehm ich das auf mich. ^^

  • Zitat

    Falls nach dem Big One in der B-Pro ein Protest gegen deinen Pit-Out fehlte, nehm ich das auf mich. ^^

    Ja, war mir spätestens dann bewusst, als alles links und rechts an mir vorbei ist. Daran muss ich noch arbeiten bzw. vielleicht mal mein FOV im Spiegel "normalisieren".


    Es hat sich da an den Regeln doch nichts wesentliches geändert, ....:ka:

    Oh, dann hab ich mal wieder was falsch verstanden. Sorry, bin schon wieder weg! :pfeif:

    Roland "Smokey" Rauch

    proud driver of the Team WildBoyz Toyota #8

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