Beiträge von chogger

    Eventuell ist der Name noch ein Platzhalter...
    Auch das Regelwerk ist noch nicht final. Was euch die Möglichkeit gibt hier mitzuwirken.

    Gehen wir zurück ins Jahr 2003. Restarts waren damals Single File mit den überrundeten Fahrzeugen innen, richtig? Restarts wurden durch die grüne Flagge freigegeben und G-W-C gab es auch noch nicht. Den glücklichen Hund aber schon. Was davon ergibt denn für uns Sinn ;) ?

    Gerne eure Anregungen / Meinungen!

    Es gab zwischenzeitlich übrigens Überlegungen die Class B durch z.B. den Gen4 zu ersetzen. Eine Umfrage unter den aktiven Class B Fahrern hat uns trotz der häufigen Kritik von euch (& mir) an den Class B Fahrzeugen aber solche Überlegungen vergessen lassen. Einige Fahrer haben sogar ein Plädoyer für die Serie gehalten. :top:


    For our english speaking drivers:

    Maybe the name is still a placeholder...
    The rules are also not yet final. Which gives you the opportunity to participate here.

    Let's go back to 2003, when restarts were single file with the lapped cars on the inside, right? Restarts were authorized by the green flag and G-W-C didn't exist yet either. But the happy dog did. Which of these makes sense to us ;) ?

    Your suggestions / opinions are welcome!

    Incidentally, there have been considerations in the meantime to replace the Class B with the Gen4, for example. However, a survey of active Class B drivers has made us forget such considerations, despite the frequent criticism of the Class B vehicles from you (& me). Some drivers even made a plea for the series. :top:

    Wir suchen übrigens noch einen besseren coolen Namen für unsere Special Series.
    Vielleicht hat ja jemand eine coole Idee. Oder sonstige Anregungen / Anmerkungen / Ideen zur Serie?

    Vielleicht "Lapped cars on the inside", keine "Green White Checkered" oder Punkte für eine Führungsrunde...

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    Interesse?

    And now i start my other unpaid work here: Being the bad guy again, a stewart. :#

    Again the call to everybody: If you have time and want to support the VO, get in touch with me or one of the other admins (most of the time i don't bite).

    I try to answer as objectively as possible and without sounding sarcastic. I know some of this posts are pure politics.

    It surprises me that it has taken this long for it to be "clear" what is required for the merge.
    Is that on purpose, so people cannot try and be smart about it, or is that just because the calls are being made very late?

    Before the season started we already told what is going to happen:

    In the News on 2nd February:
    Active drivers with a sufficiently good FPI would then be given the opportunity to compete in Class A Pro for the remaining races.

    What did you expect?
    Calling someone active with less than half of the races?
    Or is a good FPI something above 1.0?

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    If we are talking about FPI, it was always the overall FPI as it is more meaningful.

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    Eigentlich sollten grundsätzlich alle weiter fahren dürfen, unabhängig vom FPI.

    Es sind 14 Fahrer 0 Rennen gefahren, ohne diese Anmeldungen wäre es wahrscheinlich ja eh ein Grid.

    Wir versuchen das natürlich immer. Aber wir können auch nur mit dem Arbeiten, was wir haben. Und dazu zähle ich z.B. sowohl unsere Manpower als auch das verfügbares Fahrermaterial. Und wenn mir die Lösung präsentiert wird, wie ich vor der Saison weiß, welche angemeldeten Fahrer dann anschließend nicht fahren, dann werden wir das sicher mit einbeziehen. ;)

    Du magst das so sehen, andere wiederum sehen es anders und sind froh, wenn sie in den Pro Rennen nicht auf jeden treffen können. Kann man sogar im Forum mehrfach nachlesen...

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    For example, had I registered for Class A this season, I wouldn't have been eligible for the Pro since I didn't run A last season. Now, if I ran less than six races this season, I would not be allowed to switch to the Pro once the non-Pro season ends despite my FPI being 0.03.

    New driver and recurring driver is the topic, that hurts us the most. Yes, they fall down behind. But we can't allow new driver, who maybe wreck the whole grid, without allowing driver with a bad FPI. That doesn't make sense.
    And as I already wrote, some driver don't want to meet everyone in a Pro Race.

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    Some posts sound like it is the end of the world here. There was a season for everybody. It lasted 12 races and is over now. There will be a new season after the holiday break, where everybody can participate again. If there are enough driver there will be two full grids the whole time, if not we need to find (maybe better?) ways to work agains shrinking participation. For now we think this is a "okay" way to work against that.

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    On last personal note, I forbid the insinuation that we were not "gründlich" (Is that used in english :D ?).
    Even this post probably costed me more time, than some (not pointing at you Erik) people ever invested in unpaid volunteer work.
    We had many discussions about that topic.