Session name: | http://www.virtual-oval.de |
Private: | Yes |
Server: | DE-Fra |
License level: | Rookie (1.0) to Pro/WC (4.0) |
Track: | Talladega Superspeedway |
Time Of Day: | 2022-10-01 11:20 1x |
Car Class: | Hosted All Cars Class |
Car: | NASCAR Camping World Ford F150 |
Max Fuel Fill %: | 100 |
Weight Penalty KG: | 0 |
Weight Penalty LBS: | 0 |
Power Adjust %: | 0.0 |
Dry Tire Sets: | 4 |
Car: | NASCAR Camping World Toyota Tundra TRD Pro |
Max Fuel Fill %: | 100 |
Weight Penalty KG: | 0 |
Weight Penalty LBS: | 0 |
Power Adjust %: | 0.0 |
Dry Tire Sets: | 4 |
Car: | NASCAR Camping World Chevrolet Silverado |
Max Fuel Fill %: | 100 |
Weight Penalty KG: | 0 |
Weight Penalty LBS: | 0 |
Power Adjust %: | 0.0 |
Dry Tire Sets: | 4 |
Fixed Setup: | Yes |
Paint Cars: | No |
Maximum racers: | 40 |
AI: | No |
Tournament: | No |
Dynamic Sky: | Yes |
Temperature: | 78 °F |
Wind Speed: | N @ 2 MPH |
Atmosphere: | 55 RH, 0% Fog Cover |
Skies: | Partly Cloudy |
Variability: : | 0% , 0% |
Practice length: | 85 minutes |
Qualifier length: | 2 laps OR 5 minutes |
Warmup length: | No warmup |
Race length: | 94 laps OR 150 minutes |
Start on Q Cmpnd: | Yes |
Multi Tire Cmpnds: | Yes |
Starting type: | Rolling start |
Start zone: | Yes |
Parade lap type: | long |
Num fast repairs: | 0 |
Cautions: | Race control (Ovals) + Admin |
Count caution laps: | Yes |
Lucky dog: | On |
Wave arounds: | Yes |
Restart type: | Double File, Lapped cars to the back |
Consec. caut. single: | No |
Green/White/Check: | Unlimited |
Hardcore level: | Disallow all driving aids (but clutch assist OK) |
Car damage: | On |
Restrict results: | No |
Warn incident limit: | No limit |
DQ incident limit: | No limit |
Qual scrutiny: | Strict |
Auto-Clean Marbles: | No |
Practice: | Automatically Generated |
Qualify: | Carried over |
Race: | Carried over |

2022-10-12 Class C #6 Talladega Superspeedway
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War mit Tino taktisch super unterwegs, Top5 war sicher und ggf erneut Treppchen...es war alles drin...warum sich Jorge dafür entschieden hat sich hinter einem deutlich langsameren Auto, auf das wir in Gruppe auffuhren, zu bleiben, ist mir ein Rätsel, er wurde deutlich langsamer und dadurch brührte ich sein Heck...dann Chaos...Gelb gabs wenige Sekunden später als Fernando einen sehr unglücklichen Rejoin in meine Front vollführte...mein Rennen war dadurch vorbei...
Und im dümmsten Fall gehört mir noch die gelbe...wtf
IN C ist der Wurm drin -
Well I don't know what got into me the first stint because I totally forgot to save fuel
. Because of that I had to go out of sync and lost the pack. Rode around for 25 laps on my own and tried to focus on saving as much fuel and keep the claim for the lucky dog position. It didn't look like a caution was gonna come soon but it really saved my race when it eventually came. Got back in the top 10 and hoped for the best.
Could've had a shot for a top 5 finish because I was in a great position coming off T4 on the last lap, but then I got a hit from the crash that happened. In the end I'm pretty satisfied with 7th after being dead last for at least a third of the race..
Edit: Also the #137 was blinking for almost the entire race, this made close racing in the pack very difficult.
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Bis zum zweiten Stopp ruhig mitschwimmen und Sprit sparen hat super geklappt. Bin als zweiter wieder alleine auf der Strecke gewesen als das Pack von Stev und Jorge ankam. Hab mich schon gewundert warum Jorge nicht nach außen geht und sich hinter mir "einreihen" wollte, da wurde hinter mir schon Billiard gespielt. Am Ende mit P5 sehr zufrieden, da mich nach T4 niemand mehr über die Linie pushen wollte
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that's bummer @S. Aladisch, we made an almost perfect second pit stop, at that point break away from the group was possible
anyway, not a bad race after all
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@Andreas Herrmann Sorry.
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Wie Stev schon geschrieben hat, waren wir beide taktisch super unterwegs, Top5 war sicher und ggf das Treppchen.
Doch dann der letzte reguläre Pitstop. Bin an P1 in die Pit. Danach dem bin ich ohne Reifen gewechselt zu haben beim Pit exit leider zu doll auf dem Gas gewesen und der Wagen geriet arg ins schlingern. Daraufhin war ich meine Pitgruppe samt Stev natürtlich los
und musste mich auf P9 wiederfinden und einen neuen Darft partner suchen.
Zu meinem Glück gab es dann doch noch eine YF und ich war wieder auf P5 und alles war wieder offen. Im gewusel der letzten paar Runden konnte ich mich noch auf P3 retten.
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Once again we need your kind help uploading a replay file for this race.
Many thanks in advance, Class C Admin team. -
cause of my meatball i left early and had not saved, next time i can do it
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I have the repeat.
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I have the repeat.
Thanks. Downloaded.
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Official