iRacing doesn't throw the caution itself on road courses, even if you enable full-course cautions.
yes. there will be no cautions from iracing. so prepare more than 1 drink and probably a bucket before the race
iRacing doesn't throw the caution itself on road courses, even if you enable full-course cautions.
yes. there will be no cautions from iracing. so prepare more than 1 drink and probably a bucket before the race
mein ferrari. ist so auch 1zu1 bei TP
Die Range reicht bei mir von 1:28 bis 1:31 aber ich denk das die Aliens bestimmt 1:25 fahren... Na wer bietet mehr?
shit. ich bin mit einem 2020s4 setup offpace dazu
dann fahr doch Baseline. Hält dich keiner von ab
du weisst wie ich es gedacht habe. war ja nur ein input.
wenn ich den start einrichten kann werde ich irgendwo ein set schnorren
Nur weil der Ferrari sich fixed gut fahren lässt heißt das bei weitem nicht dass das auf alle GT3 zutrifft. Ich bin da definitiv für open.
ist nur eine vermutung. aber ich denke (da bei den autos in solchen serien schon rotiert wurde und alle mit dem baseline gefahren sind), dass das baseline immer passt. nur so eine idee.
und wie viele Fahrer waren online?
hab von der session sogar per zufall mitbekommen .
war open set oder?
da die class d series fast alle "baseline" als fixed fahren könnte es sogar sein, dass die baselines für alle gt3s gut zu fahren sind. falls man fixed machen will . zumindest der ferrari hat auf okayama im fixed baseline extrem spass gemacht vor ein paar wochen (war aber alter build)
2021 Season 1 Patch 2 Hotfix 1 - Release Notes [2020.12]
This Hotfix contains some fixes for the 2021 Season 1 Patch 2 Release.
iRACING UI: (5.03.04)
- Fixed an issue where some window backgrounds were not getting redrawn when they were expanding to fill a window.
Hosted Racing
- Fixed an issue where League Admins were able to edit pending Hosted League Sessions instead of only the Session Host.
SIMULATION:
New Damage Model
- Fixed a crashing issue where the processing for collisions could get overloaded by the number of triangles involved.
CARS:
Dallara IR18
- Fixed an issue where the animated pit crew were reversing the left and right front tires.
Lamborghini Huracán GT3 EVO
- Rear ID light has been removed.
- Steering wheel logo has been updated.
NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1
- iRacing setup for Dover International Speedway has been updated.
NASCAR Cup Series Ford Mustang
- iRacing setup for Dover International Speedway has been updated.
NASCAR Cup Series Toyota Camry
- iRacing setup for Dover International Speedway has been updated.
Radical SR8
- iRacing setups have been updated.
TRACKS:
Brands Hatch Circuit
- (Rallycross) - Fixed an issue where cars were collidable on pit road.
iRacing Superspeedway
- Some ads have been updated.
Weedsport Speedway
- Fixed some potholes at pit road exit.
Na gut, lass es uns darauf beruhen lassen. Negative Erfahrungen hatte ich mit dir bisher ja auch keine.
Muss da eher die Position von Marvin ergreifen, auf Short-Tracks läuft es ganz anders als im Oval.
Wenn wir das Bild als Ausgang nehmen, bist du Daniel A. Viel zu weit oben im Entry und lässt die Tür sehr weit offen. Da sticht jeder der regelmäßig LM/SLM rein.
Kurz und knapp, verglicht niemals LM/SLM mit Cup, Xfinity und Truck.
ich verstehe nicht warum das hier so ein thema ist... wirklich nicht. schaut euch die regeln an. und es gilt hier schon seit jahren, dass wir die leute auf dem gas überholen und nicht auf der bremse. nach den regeln ist das 100% eine bilderbuchmässige und lupenreine divebomb. egal ob shorttrack oder nicht. das bild beweisst es sogar noch.
das ist immernoch ein VO event und nicht public. also kriegt euch mal ein
unter public bedingungen hätten wir doppelt soviele cautions gehabt. die fahren ja fast ganze NIS rennen komplett unter gelb. wir hatten immerhin noch grün
Anbei, sorry an Gabi, kam einmal zu einer Kettenreaktion und konnte nicht mehr reagieren....
ich konnte dir in der sim nicht antworten. ist kein problem. ich sah den trouble rechts aussen und dachte ich war durch, dann wurde ich noch hart getroffen. leider war von da an der motor angeknackst.
Even managed to take a piss during one of the pit stops
HAHAHAHHAHA. not in a lifetime! i tought about it as i had to pee around 200 laps to go. you never made it in time!
Daniel A. : Sieh dir bitte mal das Bild im Anhang an. Das ist für mich nun wirklich keine Divebomb, sondern ein normaler Angriff, vor allem auf einem Short Track.
ich sehe da keine überlappung beim einlenkpunkt. sorry marvin, aber das ist nach vo regeln eine lupenreine bombe.
danke für das event. aber nach ein paar laps wollte ich schon alt-f4 drücken weil ich engine damage habe. hab mich dann aber von dani überreden lassen. immer wenn ich abrepariert hatte wurde ich wieder gedreht...
von den unzähligen incs wurden mir viele mitgegeben. 6 habe ich selber an der wand geholt und 4 habe ich andy topp mitgegeben (was hast du da versucht? du bist -11Laps und fährt zickzack vor mir. mal oben. mal unten. ich konnte null rauslesen was du vor hast und somit war auch dein move entry t3 hoch zu fahren und dann zum apex über meine nase zu fahren unvorhersehbar... ¯\_(ツ)_/¯
aber einige die nicht so oft hier unterwegs sind sollten sich dringend mit dem regelbuch bestäftigen. jedes auto zu bumpen und zu drehen ist nicht der sinn und zweck :D... das hier ist nicht public
dass ich noch fast top5 mit einer komplett kaputten maschine und weniger drehzahl erreicht hätte spricht nicht für den abend... am schluss top5 nur durch einen harten move verloren.
danke revo
2021 Season 1 Patch 2 - Release Notes [2020.12.16.01]
This Patch contains some updates and fixes for the 2021 Season 1 Release, and the BMW M4 GT3!
iRACING UI: (5.03.01)
General
- The iRacing UI now features a "Safe Mode" for users that might be having some rendering issues with their iRacing UI.
- - The UI can enable Safe Mode for users that are having problems with the UI not rendering correctly. By default the UI will analyze the GPU settings as it starts and will automatically decide if it should start in Safe Mode. If it decides to start in Safe Mode, you will be shown an error message with further information.
- - Safe Mode fixes an issue for users without Hardware Acceleration. The issue was appearing as a large black or white rectangle instead of displaying the iRacing UI.
- - While Safe Mode is enabled, users will not be able to render content in the 3D Model Viewer.
- - - If you wish to manually override this setting, you may change the "uiSafeMode" setting under the "[Graphics DX11]" section in the "app.ini" file. Automatic (0), On (1), or Off (2).
- A Gift Card link has been added to the side-bar.
Hosted Sessions
- The logic for loading, displaying, filtering, and creating Hosted Sessions has been optimized.
- - These changes should reduce your load times and refresh rates, and increase the speed that the page updates, even during heavily populated times.
- Fixed an issue where the "Purchase" button for a Session was not changing to the "Update" button once the content was purchased.
3D Car Viewer
- Improved object positioning and camera field-of view to work better with very wide aspect ratios.
- Fixed an issue where the 3D models were not automatically updating specular maps.
- Fixed an issue where changes in newly created car folders were not being processed.
- Fixed a variety of rendering issues with the following vehicles:
- - Chevrolet Corvette C6.R GT1
- - Dallara IR18
- - Lucas Oil Off Road Pro Trucks (Lucas Oil Off Road Pro 2 Truck)
- - NASCAR Cup Series Toyota Camry
- - NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado
- - Skip Barber Formula 2000
- - Supercars Holden ZB Commodore
- - Modified - SK (Modified - SK)
Paint Shop
- A new sponsor, VRX Simulators, has been added to the Paint Shop.
SIMULATION:
AI Racing
- AI Drivers have received additional training with the following vehicles:
- - BMW M4 GT4
- - Dallara P217
- - Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR
- - Skip Barber Formula 2000
- - USF 2000
- AI Vehicle parameters have been updated for the following vehicles:
- - Audi RS 3 LMS
- - Dallara F3
- - Dallara P217
- - Global Mazda MX-5 Cup
- - Indy Pro 2000 PM-18
- - Kia Optima
- - Porsche 911 GT3 Cup (991)
- - SCCA Spec Racer Ford
- - USF 2000
- - VW Jetta TDI Cup
Pit Stops
- Fixed an issue where the pit crew would appear to always remove the same type of compound tire, regardless of which type was actually on the vehicle at the time.
Audio
- Undercarriage scrape sounds have been updated.
Force Feedback
- Fixed an issue where force feedback was stopping when SimRacingStudio was launched.
- - This change may also fix the issue with SteamVR stopping our FFB at launch. This fix causes a momentary loss of steering input when the issue arises, this should only happen at Sim startup, but if for some reason that causes you trouble you can disable it by setting [Force Feedback] resetWhenFFBLost=0 in the app.ini file.
CARS:
BMW M4 GT3 - Prototype
-NEW CAR!
- - iRacing's renewed focus on GT3 content continues with an early release of the BMW M4 GT3 that will make its real-world racing debut in 2021. Revealed at BMW Sim Live in early December, the new car will compete in GT3 series around the world in the coming years, and will also run in iRacing's corresponding official series and special events. The BMW M4 GT3 is a pre-release version of the BMW M4 GT3 that will be made available to iRacing members in the weeks after the 2021 Season 1 build. The car succeeds the BMW Z4 GT3 as the second BMW to join iRacing's GT3 offerings. In the coming months, the in-development car will shed the Beta label for all members, receiving a comprehensive set of updates to match its final real-world form.
- - - - Add the BMW M4 GT3 to your digital garage from the iRacing Store here: https://members.iracing.com/me…er/CarDetail.do?carid=132
Chevrolet Monte Carlo SS
- iRacing setups have been updated.
Dallara iR-01
- Additional options have been added to steering pinion ratio and brake master cylinders.
- Aerodynamic parameters have been updated.
- Brake pad Mu has been increased.
- Tire compounds have been adjusted.
- Force feedback has been reduced.
Dallara IR18
- Heat absorption for rear tires has been reduced while running at Road Courses.
- Tire wear rate has been reduced slightly for the left-side tires while running at short Ovals.
- Tire parameters have been updated for when this vehicle is running at Superspeedways.
- For the New Damage Model, slightly reduced rear wheel tether break limits and significantly reduced nose tether break limits.
- Engine and backfire sounds have been updated.
- iRacing setups have been updated.
Dallara P217
- Refueling rate has been adjusted.
Dirt Modified
- (Dirt 358 Modified) - Rev limit RPM has been reduced from 7800 to 7600.
Global Mazda MX-5 Cup
- In-car engine sounds have been improved.
Lamborghini Huracán GT3 EVO
- Diveplanes have been adjusted to their upper location.
- Level of detail models (LoDs) for the cockpit have been updated.
Mercedes-AMG GT3
- iRacing setups have been updated.
NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1
- Car parameters have been adjusted for when this vehicle is running at Darlington Raceway.
- iRacing setups have been updated.
NASCAR Cup Series Ford Mustang
- Car parameters have been adjusted for when this vehicle is running at Darlington Raceway.
- iRacing setups have been updated.
NASCAR Cup Series Toyota Camry
- Car parameters have been adjusted for when this vehicle is running at Darlington Raceway.
- iRacing setups have been updated.
NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado
- iRacing setups have been updated.
NASCAR Gander Outdoors Ford F150
- iRacing setups have been updated.
NASCAR Gander Outdoors Toyota Tundra
- iRacing setups have been updated.
NASCAR Xfinity Chevrolet Camaro
- iRacing setups have been updated.
NASCAR Xfinity Ford Mustang
- iRacing setups have been updated.
NASCAR Xfinity Toyota Supra
- iRacing setups have been updated.
Porsche 911 GT3 Cup (991)
- A variety of vehicle parameters have been adjusted, including:
- - Aerodynamic drag has been reduced slightly.
- - Diff locking has been increased slightly to reduce inside wheelspin
- - Rear wing angle adjustment range has been reduced.
- - Maximum rear ride height has been reduced.
- - Toe-in adjustment is now only allowed at the rear.
Super Late Model
- iRacing setups have been updated.
[Legacy] Dallara DW12
- Engine sounds have been updated.
TRACKS:
Brands Hatch Circuit
- (Rallycross) - Fixed an issue where drivers could get embedded inside the wall on the right-side of the Joker lap.
The Bullring
- Lightmaps for objects at night have been updated.
Cedar Lake Speedway
- Night lighting is now available at this track.
- Fence shadows have been updated.
- Pyrotechnicians have arrived at this track, and will perform fireworks displays.
- Fixed a wall snagging issue with the front-stretch cut-out.
Indianapolis Motor Speedway
- Track logo has been updated.
iRacing Superspeedway
- Pit exit merge checkpoints have been adjusted.
Long Beach Street Circuit
- Adjusted the display of some objects when running at lower Object Detail levels.
- Gain-time checkpoints at Turn 5 have been adjusted.
- Collision parameters of tirewall objects have been adjusted.
- Water sound effects have been updated for the dolphin fountain.
- Some of the bumps along Shoreline have been reduced.
Ich kenn die Situation nicht, aber bei solchen "absichtlichen Wrecken wenns um nix mehr geht" Situationen bin ich trotzdem etwas vorsichtig.
Man weiß ja nicht ob das Gegenüber mit Direct Drive Wheel unterwegs ist, wenn man dann schon lockerlässt und nicht damit rechnet kann das ja durchaus "ins Auge" gehen. Gibt ja Beispiele von Verletzungen durch diese Teile...
das ist korrekt... wir haben RSM intern schon lange einen pot für den RSM fahrer, der es schafft, dass nadirs daumen im practice brechen
spass bei seite: ich versuche bei leuten bei denen ich es klar weiss oder nicht sicher bin, dass sie direct drive haben auszuweichen. aber manchmal ist das einfach unmöglich. ist shcon gefährlich mit diesen 100000000nm direct drive wheels mit weltenvernichter-motoren drin.
wenn viele bzw alle bei Andreas geblinkt haben und andreas so nen crash ausgelöst hat (wo alle verschwinden), kann es auch durchaus sein, dass er einfach ne scheiß verbindung hatte. alle blinken heißt ja idr schlechte connection auf der eigenen seite
wenn alle gleichzeitig blinken und irgendetwas in den connectioninfos gelb oder rot ist, dann sowas von JA!
Erstmal Glückwunsch an den Champion!!
Das mit Blinken scheint mir komisch. Ich schwöre ich hab die Anzeige für Latenz und Qualität der Verbindung immer im Auge - da das in den letzten Jahren wirklich oft nicht gut war. Aber diesmal hatte die Anzeige wirklich gar nix zu vermelden. Ich habe übrigens keinen der Fahrer blinken sehen!? Aus meiner Sicht war alles i.O.
Seltsam.
habe ich auch immer. und es ist immer grün und die serververbindung zwischen 98 und 100 (auf USA servern sogar immer 100)... aber trotzdem blinke ich auf den DE-Fra servern....
Kann man hier eigentlich wirklich JEDEN Furz protestieren?
ja. frage ist nur ob es sinnvoll ist.
Ich denke viele nutzen TP, aber nicht alle. Gabi hat es ja schon "vorgemacht" und seinen Skin einfach hier im Thread hochgeladen, das wäre die einfachste Lösung wenn du sicher sein willst dass dich alle "richtig" sehen
ich hab auch eine custom number version. ich gehe mal davon aus, dass der server wie unsere ligarennen die custom numbers forciert (ist ein geiles feature)
edit: jup macht er. "paint cars" ist auf no.
setup war eigl. nicht so schlimm... aber verbocktes Q und komplett grün haben mir den rennspass genommen. war schon eher "langweilig" auch wenn ich fights hatte. es ging ums ende der top10. durchs fighten vor mir am anfang direkt den anschluss verloren und von da an rumgegurkt. immer hin noch p8 verteidigt obwohl ich übel loose war. jeder exit war ein ritt auf der kanonenkugel... schade. entweder ist das auto tight wie sau oder wie heute snaploose... der exit war nach wie vor viel zu tight... warum schaffen die es nicht setups zu machen die overall ein wenig free sind. also mit entry und exit. es kanns nicht sein, dass ich im rennen mit der BB auf 56.5% runter muss... schon krass
kompett grüne rennen sind leider einfach sehr ungeil in iracing. wenn du Q vergeigst ist es schon gelaufen. hängst im traffic und wenn du vorfahren willst halbierst du den stint da die reifen kaputt gehen... oval macht mir aktuell wirklich wenig spass. schade. hatte grosse hoffnungen bei dem riesen build.