Session name: | http://www.virtual-oval.de (Pro) |
Private: | Yes |
Server: | DE-Fra |
License level: | Rookie (1.0) to Pro/WC (4.0) |
Track: | Michigan International Speedway |
Time Of Day: | 2022-08-06 13:45 1x |
Car Class: | Hosted All Cars Class |
Car: | NASCAR Cup Series Next Gen Ford Mustang |
Max Fuel Fill %: | 100 |
Weight Penalty KG: | 0 |
Weight Penalty LBS: | 0 |
Power Adjust %: | 0.0 |
Dry Tire Sets: | 5 |
Car: | NASCAR Cup Series Next Gen Toyota Camry |
Car: | NASCAR Cup Series Next Gen Chevrolet Camaro ZL1 |
Fixed Setup: | Yes |
Paint Cars: | No |
Maximum racers: | 40 |
AI: | No |
Tournament: | No |
Dynamic Sky: | Yes |
Temperature: | 78 °F |
Wind Speed: | N @ 2 MPH |
Atmosphere: | 55 RH, 0% Fog Cover |
Skies: | Partly Cloudy |
Variability: : | 0% , 0% |
Practice length: | 85 minutes |
Qualifier length: | 2 laps OR 5 minutes |
Warmup length: | No warmup |
Race length: | 120 laps OR 210 minutes |
Start on Q Cmpnd: | Yes |
Multi Tire Cmpnds: | Yes |
Starting type: | Rolling start |
Start zone: | Yes |
Parade lap type: | long |
Num fast repairs: | 0 |
Cautions: | Race control (Ovals) + Admin |
Count caution laps: | Yes |
Lucky dog: | On |
Wave arounds: | Yes |
Restart type: | Double File, Lapped cars to the back |
Consec. caut. single: | No |
Green/White/Check: | Unlimited |
Hardcore level: | Disallow all driving aids (but clutch assist OK) |
Car damage: | On |
Restrict results: | No |
Warn incident limit: | No limit |
DQ incident limit: | No limit |
Qual scrutiny: | Strict |
Auto-Clean Marbles: | No |
Practice: | Automatically Generated |
Qualify: | Carried over |
Race: | Carried over |

2022-08-07 Class A Pro #1 Michigan Intl. Speedway
-
-
-
I don't have the full replay because of a blue screen.
Could one of you please provide their replay?Thank you.EDIT: Solved.
-
Passiert... kein Ding
-
War ein sehr gutes Rennen. Leider im letzten stint zu lange mit dem pitstop gewartet und dadurch wahrscheinlich ein TOP5 Ergebnis verspielt.
Das einzige was mir negativ aufgefallen ist, es waren manche Lapper die auf biegen und brechen sich in den Kampf am Ende an der Spitze einmischen mussten.
Das habe ich null verstanden.
-
Ah. Come on, hättest du auch so gemacht.
-
wieso fühlst du dich direkt angesprochen.
Du hast es mit deinen frischen Reifen probiert und dann hast ja alle durch gelassen. Also alles gut.
Meinte da ganz andere Leute. Die einfach uns verrecken fighten mussten.
-
I don't have the full replay because of a blue screen. Could one of you please provide their replay? Thank you.
Thanks Gabi
-
Ach man, ich bin nur noch Futter. Ich hab null Plan, wie man fahren muss. Es wurde dann ziemlich einsam da hinten, also Taktik auf 3 Stops geändert um wenigstens bisschen Spaß zu haben. Bei der einzigen YF die Achse zerschrottet bekommen. Ab da war eh alles egal.
Dass ich dann nicht mit neuen Schlappen die letzten 20 Runden hinter der Top10 hergurke, ist auch klar. Bei 10 to go waren die dann aber auch durch und ich hab mich dahinter fallen lassen.
-
Ach man, ich bin nur noch Futter. Ich hab null Plan, wie man fahren muss. Es wurde dann ziemlich einsam da hinten, also Taktik auf 3 Stops geändert um wenigstens bisschen Spaß zu haben. Bei der einzigen YF die Achse zerschrottet bekommen. Ab da war eh alles egal.
Dass ich dann nicht mit neuen Schlappen die letzten 20 Runden hinter der Top10 hergurke, ist auch klar. Bei 10 to go waren die dann aber auch durch und ich hab mich dahinter fallen lassen.
mehr Rennpraxis evtl? Evtl Versuch mal ein NIS mitzufahren im Service.
Habe auch so meine Probleme mit dem nextgen. Aber paar public rennen und paar streams schauen wegen Linie und settings und dann gehts eigentlich ganz gut 👍
-
Werd ich machen, wenns wieder kühler ist. Maschine steht im Schlafzimmer und da gibts Tage, wo ich einfach die "Heizung" auslassen möchte.
Bis dahin isses halt nur rumgurken am Ende vom Feld.
-
Werd ich machen, wenns wieder kühler ist. Maschine steht im Schlafzimmer und da gibts Tage, wo ich einfach die "Heizung" auslassen möchte.
Bis dahin isses halt nur rumgurken am Ende vom Feld.
-
mehr Rennpraxis evtl? Evtl Versuch mal ein NIS mitzufahren im Service.
Habe auch so meine Probleme mit dem nextgen. Aber paar public rennen und paar streams schauen wegen Linie und settings und dann gehts eigentlich ganz gut 👍
und warum kam ich im Draft besser zurecht als in der Clean Air 🧐
Vielleicht bin ich auch zuviel Downforce gewöhnt
-
13 laps down and you almost wrecked me and Adrian running P2 and 3. If you're dead-set on passing us, just do it on the outside instead of that last minute move to the bottom.
Fun race, wish I didn't miss the start as I just grabbed a drink and missed it
Happy with the pace, so hopefully can contend from the front next race!
-
13 laps down and you almost wrecked me and Adrian running P2 and 3. If you're dead-set on passing us, just do it on the outside instead of that last minute move to the bottom.
If I couldn't handle this, I wouldn't do it.
-
If I couldn't handle this, I wouldn't do it.
That's not what I'm saying. The point is that with 15 or so laps to go, you went for the bottom quite late, on new tires. The speed difference was massive. I was already on my way to the apex when I saw you. I could barely react in time to move up a bit. If it were a fight for the lucky dog, you trying to get back to the lead lap or only 1 lap down I'd probably understand. But being 13 laps down there was just no point in being that aggressive that late.
-
Sorry, but I feel a bit attacked here because of the number of rounds behind.
What difference does it make whether it's a driver with -1L or -13L that gets you into an accident? So is it more acceptable if he is only -1L behind? Why? If he can't handle it, why is that still ok, but if I put myself more laps behind and handle it, it's not ok?
I will NEVER stop my car, no matter how far behind I am and also I want to have fun and that was already taken away from me in the 1st third.
-
What difference does it make whether it's a driver with -1L or -13L
Dass er tatsächlich noch eine Chance hat in die Leadlap zu kommen? Keine Ahnung, mit 13 Laps down brauchst du zwar net parken, aber gegen Leute in der Leadlap zu fahren ist einfach unnötig.
-
Ey, wenn du schon zitierst, dann schneid nicht den halben Satz weg.
-