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  • ich hatte die letzten tage immer das problem, dass die karre bei late cautions nicht mehr getankt wurde.

    mir ist in den letzten rennen auch aufgefallen, dass der fuel amount in der blackbox von iracing immer angepasst wurde als hätte ich auto fuel aktiv. aber ich nutze kein auto fuel (in der .ini auf 0 und ingame nie angewählt).

    in der .ini habe ich definiert, dass bei einem pitstop am exit ein "fuell stopp" gesetzt wird. also 4 reifen, voller tank (20 resp. 18.7 gal) und windshield tearoff werden angewählt. dies hat auch immer gut geklappt.

    seit einigen rennen setzt iracing aber den fuel amount beim pitexit so als wäre autofuel angepasst. ich hab das mal gemeldet und angeblich ist es ein bekannter bug an dem sie arbeiten.

    ist das euch auch schon aufgefallen? jemand (glaube Wanne oder Yves ) hatte auch schon mal was dazu hier im forum geschrieben, oder?

    Driver of the #16 Incubeta Toyota for Rising Star Motorsports

    VO/GNC SNOS Champ '08, '09, '11-1 & '11-2 / VO Class A Champ '19-1
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    Edited once, last by Gabriel (August 21, 2024 at 8:38 AM).

  • Ich nutze seit jeher den CrewChief mit Spracheingabe.

    Hab es mir aber auch angewöhnt immer wenn es zum pitten geht einmal die 2 Einstellungsfenster durchzuklicken und nochmal zu kontrollieren um 100% safe zu sein.

    genau deshalb ist es mir aufgefallen. ich konnte es oft manuell noch korrigieren. aber war oft full stopp mit +0.0 gal drin gegen ende des rennens. genau bei sowas wie am sonntag wo es auf jeden tropfen ankam und man unter pacing gut, aber unter rennspeed nicht mehr durchkam wars wichtig (ok schlussendlich wird man eh beim GWC geschrottet und fast letzter - aber trotzdem)

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  • Vermutlich im Post vor deinem Post. 😉

    naja. kein plan auf was du dich da bezogen hast. da war es mir noch nicht aufgefallen. ich würde mal sagen, dass meine beschreibung eher auf ein explizites problem schliessen lässt als einfach "fuel bug". das kann alles sein und alles betreffen :D

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  • naja. kein plan auf was du dich da bezogen hast. da war es mir noch nicht aufgefallen. ich würde mal sagen, dass meine beschreibung eher auf ein explizites problem schliessen lässt als einfach "fuel bug". das kann alles sein und alles betreffen :D

    Habs schon mehrmals erwähnt, hat mich nur immer gewundernt, dass da nie Reaktionen drauf kamen.

    Hier z.B.

    Yves
    June 13, 2024 at 12:33 PM

    Hab noch 3 weitere gefunden, aber auch da keine Reaktion. Hatte schon gedacht, es beträfe nur mich (was sehr strange wäre).

  • Hab noch 3 weitere gefunden, aber auch da keine Reaktion. Hatte schon gedacht, es beträfe nur mich (was sehr strange wäre).

    tut es nicht. mir ist es einfach erst vor ein paar rennen aufgefallen. ich bin auch kaum public gefahren über den sommer (wenn dann nur road und da ist alles mit autofuel)

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  • Den Bug gibts seit Season 3 Update. Und trotz Patches zwischendurch, ist er immer noch da.

    das ist in der tat bedenklich

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  • Quote

    Auto-Fuel

    • Fixed an issue where Auto-Fuel modified the fuel fill amount on pit exit even if “autoFuelDefaultEnable” was false.

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  • Ne Woche eher hätte vlt. gut getan ;)

    ich erwarte nicht viel davon. es ist noch nicht das gross angekündigte aero update wie es der truck oder der cup bekommen hat.

    aber mal schauen

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  • The 2024 Season 4 build features a simple update to the Xfinity cars to eliminate coil-binding from the front suspension: The adjustment for the Main Spring Rate has been removed and the rate locked at a constant 250lb/in as well as the spring being lengthened slightly to allow for more travel. This both corrects the issue of hard-binding the front springs and makes the front of the car easier to keep down.

    The adjustment itself was removed due to the vast majority of setups using the lowest available values for main spring (300 or 325), meaning a variable setting wasn't necessary, and keeps the car in-line with the system currently in use for the NASCAR Trucks. Unlike the Trucks, however, the Xfinity car will still use a separate bump spring option as in the past which will still operate differently than the Truck's dual-rate progressive spring.

    Other aspects of the car have gone unchanged for ovals, however small tweaks have been made to the Road Course package to alleviate rear tire overheating and reduce the tire's long-term "memory" to sliding. We discovered situations where the car could be driving completely normally yet overheat the rear tires without major slides or wheelspin events, a condition that could remain and even worsen through the tire set's life. Small changes to the tire parameters, as well as some adjustments to how far forward the aerodynamic center of pressure can move, have been made to the Road Course cars only to reduce the chance of this happening and, if it does happen, reduce the likelihood of the issue building and building as the run goes on. Many will perceive these changes as a slight increase in rear-end grip on Road Courses.

    The manual for the Xfinity cars has been updated to reflect the suspension changes and can be found here: https://s100.iracing.com/wp-content/upl…y-Manual-V5.pdf

    More details about the changes to the Xfinity cars. That is good news for the Charlotte road course race, later.

    #69 nice!

    Edited 2 times, last by nielhekkens (September 10, 2024 at 8:54 AM).

  • Quote

    <Car Class> NASCAR Cup Series Next Gen Class Cars

    • Reworked aerodynamic damage penalties to provide greater downforce loss and a reduced drag penalty. Also, if your engine or wheels sustain heavy enough damage, it may be beyond your pit crews’ skills to repair - you’re toast!
    • Garage tooltips have been updated to explain that rear end gear ratios have limited selections at many tracks.
    • Fixed an issue where hood flaps were not deforming correctly when open or damaged.
    • Fixed a driver animation hiccup.

    Full patch notes: https://forums.iracing.com/discussion/712…s-2024-12-09-03

    As for the "Also, if your engine or wheels sustain heavy enough damage, it may be beyond your pit crews’ skills to repair - you’re toast!"

    Broken toe link, equals end of race now. I wonder if that will get any tweaks.

    I don't mind it, so long as I'm not the one car in the incident that gets sent into a wall... Since those contacts destroy a car much faster than car on car contact. Easy to predict more drama over incidents (league or officials).

  • As for the "Also, if your engine or wheels sustain heavy enough damage, it may be beyond your pit crews’ skills to repair - you’re toast!"

    Broken toe link, equals end of race now. I wonder if that will get any tweaks.

    i tested it with a 40-45° angle hit on atlanta (testing the new pitin) and i was toast. like in the indycar for some seasons and the old NR2003 days we will have more retireing now. i am not sure if i will like this as i was one of the die hard drivers that repaired 40minutes if needed to get back on the track.

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