Session name: |
|
Session description: |
European NASCAR League. More at http://www.virtual-oval.net! Only for European drivers. |
Server farm: |
NL-Ams |
Num servers: |
1 |
Session hours: |
4 hours |
iRating range: |
all |
# incidents before DQ: |
No limit set |
License range: |
all |
Restrict results: |
Anybody can view results |
Restrict spectators: |
Anybody can watch this session |
Session admins: |
Michael Krafzik, Zsolt Bályi, Thomas Nolden, Alexander Becker, Marius Lederer, Alexander Hurst, Daniel Pohl, Frank Schichterich |
Start time (local): |
21.11.2018, 18:55:00 |
Start time (gmt): |
Wed, 21 Nov 2018 17:55:00 GMT |
Track: |
Homestead Miami Speedway - Oval |
Time Of Day: |
Late Afternoon |
Fixed Setups: |
Yes |
Car Class: |
All cars |
Car: |
NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro |
Max Fuel Fill %: |
100% |
Weight Penalty: |
0 lb |
Race Setup: |
70554 |
Qual Setup: |
70554 |
Car: |
NASCAR XFINITY Ford Mustang |
Max Fuel Fill %: |
100% |
Weight Penalty: |
0 lb |
Race Setup: |
70585 |
Qual Setup: |
70585 |
Car: |
NASCAR XFINITY Toyota Camry |
Max Fuel Fill %: |
100% |
Weight Penalty: |
0 lb |
Race Setup: |
70479 |
Qual Setup: |
70479 |
Maximum racers: |
40 |
Tournament: |
no |
Practice length: |
90 mins (1 hours, 30 mins) |
Qualifier length: |
2 laps or 5 mins |
Race length: |
134 laps or 145 mins |
Num joker laps: |
0 |
Starting type: |
Rolling start |
Num fast repairs: |
0 |
Full course cautions: |
On |
Lucky dog: |
On |
Restart type: |
double file, lapped cars to the back |
Hardcore level: |
Disallow all driving aids (but clutch assist OK) |
Team Driving: |
Not Enabled |
21.11.2018 #9 Homestead Miami Speedway
-
-
Boar, Vadder...ich könnt dich grad...
Lief super heute, bis in Runde 17. Da hatt ich echt mal Potential und dann sowas. Schei$$e ey.
-
Ich danke allen für richtig gutes und faires racing. Hat Mordsspaß gemacht. Alle sehr diszipliniert und umsichtig.
War ne tolle Erfahrung und ich freue mich schon auf den nächsten Termin in 2 Wochen.
Gruß
Ralf
-
war ein gutes rennen. mein longrun war nicht so gut wie der von ian (denke auch roberts war besser). also habe ich mich im dienste des teams hinten angestellt.
-
Ich weiss nicht wie es Euch ging, aber die Caution hätte nicht früher kommen dürfen. Bin mit etwas weniger als 1 L Restsprit über die Ziellinie.
Glück gehabt und einen weiteren Tankstop vermieden. Racing mit (besorgtem) Blick auf die Tankanzeige macht zusätzlich Streß.
-
ich hatte bei 2 to go die "5 laps of fuel" warnung. da wir es schon im ersten stint erkannt haben, dass es knapp wird, haben wir mit sparen angefangen und den letzten stint entsprechend zurückhaltend gestartet.
-
Yeah i was concerned that fuel would be tight. Stayed out the first time as long as possible. Did not need to save fuel in the 2nd stint though, had .6 gallons left across the finish line.
Looks like Dega might have a say in the championship after all. Maybe I have some tricks on my sleeve for that one