Session name: | http://www.virtual-oval.de |
Private: | Yes |
Server: | DE-Fra |
License level: | Rookie (1.0) to Pro/WC (4.0) |
Track: | Watkins Glen International |
Configuration: | Cup |
Time Of Day: | 2021-08-07 13:10 1x |
Car Class: | Hosted All Cars Class |
Car: | NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1 |
Max Fuel Fill %: | 100 |
Weight Penalty KG: | 0 |
Weight Penalty LBS: | 0 |
Power Adjust %: | 0.0 |
Dry Tire Sets: | 3 |
Car: | NASCAR Cup Series Ford Mustang |
Max Fuel Fill %: | 100 |
Weight Penalty KG: | 0 |
Weight Penalty LBS: | 0 |
Power Adjust %: | 0.0 |
Dry Tire Sets: | 3 |
Car: | NASCAR Cup Series Toyota Camry |
Max Fuel Fill %: | 100 |
Weight Penalty KG: | 0 |
Weight Penalty LBS: | 0 |
Power Adjust %: | 0.0 |
Dry Tire Sets: | 3 |
Fixed Setup: | Yes |
Paint Cars: | No |
Maximum racers: | 43 |
Tournament: | No |
Dynamic Sky: | Yes |
Temperature: | 78 °F |
Wind Speed: | N @ 2 MPH |
Atmosphere: | 55 RH, 0% Fog Cover |
Skies: | Partly Cloudy |
Variability: : | 0% , 0% |
Practice length: | 85 minutes |
Qualifier length: | 1 laps OR 5 minutes |
Warmup length: | No warmup |
Race length: | 54 laps OR 150 minutes |
Starting type: | Rolling start |
Parade lap type: | long |
Num fast repairs: | 0 |
Cautions: | Race control (Ovals) + Admin |
Count caution laps: | Yes |
Lucky dog: | On |
Wave arounds: | Yes |
Restart type: | Double File, Lapped cars to the back |
Consec. caut. single: | No |
Green/White/Check: | Unlimited |
Hardcore level: | Disallow all driving aids (but clutch assist OK) |
Car damage: | On |
Restrict results: | No |
Warn incident limit: | No limit |
DQ incident limit: | No limit |
Qual scrutiny: | Strict |
Auto-Clean Marbles: | No |
Practice: | Automatically Generated |
Qualify: | Carried over |
Race: | Carried over |
2021-08-08 Class A Pro #1 Watkins Glen Intl.
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Bitte den Carupdater vor dem Rennen noch aktualisieren!
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hätte gerne top10 noch geholt aber p11 nehm ich auch. bin verhältnismässig viel training gefahren für heute, da ich dachte, dass beim seasonopener mehr leute kommen und ich auf keinen fall failen wollte...
fehlerfrei und 0x. da muss ich zugeben, dass ich doch recht stolz bin
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Was für ein Rennen. Im ersten Stint permanent in einer Gruppe gewesen und geguckt, wie ich an dem jeweiligen Vordermann vorbei kommen. Den zweiten Stint hab ich eine Runde eher angefangen, da ich Gabi holen wollte. Gleichzeitig hab ich damit auch Dani und Maik geholt. Nagut, ich dachte mir "die beiden kommen gleich ran und ziehen vorbei". Aber irgendwie war dem nicht so. Maik kam nicht näher, Dani blieb zwischen .6 und .9 hinter mir. Dani war aber klar schneller, so dass ich angefangen habe manche Kurven am Apex ein wenig langsamer zu fahren und dann besser raus zu beschleunigen. So konnte ich jeden Run unterbinden. Ab Mitte der 40er Laps waren meine Reifen aber schon am Ende. Also musste ich das Spielchen etwas stärker machen ... was aber dummerweise alle dahinter extrem schnell hat ran kommen lassen.
Am Ende ist es für mich gut ausgegangen. Aber selbst wenn nicht: Das war eines der geilsten RC Rennen überhaupt. Der Platz war mir am Ende nicht so wichtig, der Spaß hingegen schon. Und zudem alles verdammt sauber, so weit ich das sehen konnte.
@Ian: That was the proof that you are mortal. Or alternatively your wife has driven.
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Danke für die Entschuldigung,kann passieren.
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Jupp hat mir auch Spaß gemacht.
Leider hab ich’s mir später mit einer speeding Strafe verdorben.
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Joar, Road halt. Nicht meine Welt. Zwei Dreher nach T1 gehabt, sonst wäre vielleicht Top20 drin gewesen.
Aber schönes Duell mit Tiger996 , vor allem der Two-Wide durch die Bus-Stop.
und fragwürdiges Verhalten als Lapper, wenn leadcars im Duell ankommen. Aber warst wohl mehr mit dir beschäftigt um die Szene richtig deuten zu können.
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first of all big sorry to David for that bump. I was wayyyy to late at the brakes and hit you without green text. But I think the contact was there. at the end I gave you the spot back because I don’t want to pass you like this.
Rest vom Rennen war fehlerfrei und echt anstrengend. Erster stint gut den Leuten hinter mir weg gefahren doch nach den pitstop hing ich hinter nolli fest. Er hat das so gut gemacht das ich, obwohl ich schneller war, einfach nicht vorbei kam. War richtig geiles Duell. P9 am Ende bin ich mehr als zufrieden. Hätte nicht gedacht das es für ein TOP10 Ergebnis reicht wenn ich ehrlich bin.
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und fragwürdiges Verhalten als Lapper, wenn leadcars im Duell ankommen. Aber warst wohl mehr mit dir beschäftigt um die Szene richtig deuten zu können.
Ich werd ganz sicher nicht parken um 5 Autos vorbei zu lassen. Nolli war nah genug dran, dann war ich mit der Schikane dran, danach durftest du vorbei.
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Ich werd ganz sicher nicht parken um 5 Autos vorbei zu lassen. Nolli war nah genug dran, dann war ich mit der Schikane dran, danach durftest du vorbei.
du hättest nolli und mich gaaanz easy vor der Busstop vorbei lassen können, aber so war es gefährlich für uns alle... ich hätte es verstanden, wenn du selber um einen Platzierungskampf bist, aber du warst komplett alleine. Somit war es völlig sinnfrei in meinen Augen.
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T0biT0bsucht geiles Racing die Letzten 15-20 Runden.
Vorallem Side by side durch die Esses rauf
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I drive top 6 (and maybe even top 5 was possible)
Damaged and lap down car blows engine.
Damaged and lap down car wrecks and spins back on the track.
I hit the spinning car
Race over....
A well, this is my 4th A season and so far I started every season with a wreck of some sort in the first race, so why should this season be any different....
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Went into this race with 3 laps of practice before the session, and the rest was from the ARCA car a few weeks ago. So no clue what to expect but was suprisingly fast in only 15 minutes of in-session practice. Ofcourse I screwed up the busstop in qualifying, taking away a certain P2 starting spot. After that it was all about keeping the tires on it and passing people, lucky for me Carsten Theile made 1 mistake all race and it cost him P2 MarKun99 was just too fast, I don't think any amount of practicing on my part could've gotten me close to him.
Loads of fun and a really good points haul for the team, hopefully I'll be able to be home in time for some more A car races
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@Ian: That was the proof that you are mortal. Or alternatively your wife has driven.
She probably would have done a better job! I don't do much road at all, despite it being the reason that I signed up to iRacing in the first place. I have to practice a lot to find decent pace. Plus it was my 40th birthday party on Saturday night and I had a stonking hangover, so my one intention was to finish the race without incident.
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She probably would have done a better job! I don't do much road at all, despite it being the reason that I signed up to iRacing in the first place. I have to practice a lot to find decent pace. Plus it was my 40th birthday party on Saturday night and I had a stonking hangover, so my one intention was to finish the race without incident.
It's all a matter of practice I guess. I started sim racing on road back in 2005 and was pretty decent at it. Then I went to ovals and while I got better there, I gradually became a worse and worse road racer By now, I am doing more dirt than asphalt races and while I am getting better at dirt, I feel like my asphalt skills are regressing a bit.
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It's all a matter of practice I guess. I started sim racing on road back in 2005 and was pretty decent at it. Then I went to ovals and while I got better there, I gradually became a worse and worse road racer : #By now, I am doing more dirt than asphalt races and while I am getting better at dirt, I feel like my asphalt skills are regressing a bit.
Yes you are right. It really is a case of the more you do something the better you get. It is always my intention to do more road racing, but I just don't have time in amongst work and family life. Therefore I tend to stick to what I'm (reasonably) good at. I guess I'd rather be decent at one thing than average at lots.
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than average at lots.
did i hear my name?
i do a lot of road at the moment and my 0x P11 on glen was a product of that. normaly i kill my car in a race like that in the first 10%.
but on the other side: road is a very wide word on iracing. i just du radicals. i am very bad at gt3 or open wheelers... i somehow just can drive the radical . and i really hate stockcars on road...
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