Session name: | http://www.virtual-oval.de (Pro) |
Private: | Yes |
Server: | DE-Fra |
License level: | Rookie (1.0) to Pro/WC (4.0) |
Track: | Michigan International Speedway |
Time Of Day: | 2021-08-21 13:00 1x |
Car Class: | Hosted All Cars Class |
Car: | NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro |
Max Fuel Fill %: | 100 |
Weight Penalty KG: | 0 |
Weight Penalty LBS: | 0 |
Power Adjust %: | 0.0 |
Dry Tire Sets: | 4 |
Car: | NASCAR XFINITY Ford Mustang |
Max Fuel Fill %: | 100 |
Weight Penalty KG: | 0 |
Weight Penalty LBS: | 0 |
Power Adjust %: | 0.0 |
Dry Tire Sets: | 4 |
Car: | NASCAR XFINITY Toyota Supra |
Max Fuel Fill %: | 100 |
Weight Penalty KG: | 0 |
Weight Penalty LBS: | 0 |
Power Adjust %: | 0.0 |
Dry Tire Sets: | 4 |
Fixed Setup: | Yes |
Paint Cars: | No |
Maximum racers: | 43 |
Tournament: | No |
Dynamic Sky: | Yes |
Temperature: | 78 °F |
Wind Speed: | N @ 2 MPH |
Atmosphere: | 55 RH, 0% Fog Cover |
Skies: | Partly Cloudy |
Variability: : | 0% , 0% |
Practice length: | 85 minutes |
Qualifier length: | 2 laps OR 5 minutes |
Warmup length: | No warmup |
Race length: | 100 laps OR 150 minutes |
Starting type: | Rolling start |
Parade lap type: | long |
Num fast repairs: | 0 |
Cautions: | Race control (Ovals) + Admin |
Count caution laps: | Yes |
Lucky dog: | On |
Wave arounds: | Yes |
Restart type: | Double File, Lapped cars to the back |
Consec. caut. single: | No |
Green/White/Check: | Unlimited |
Hardcore level: | Disallow all driving aids (but clutch assist OK) |
Car damage: | On |
Restrict results: | No |
Warn incident limit: | No limit |
DQ incident limit: | No limit |
Qual scrutiny: | Strict |
Auto-Clean Marbles: | No |
Practice: | Automatically Generated |
Qualify: | Carried over |
Race: | Carried over |
2021-08-25 Class B Pro #3 Michigan Intl. Speedway
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Sorry Leute, auch heute leider kein Stream. Hab sehr starke technische Probleme :/
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ich nehm p4... bin public aus interesse ein paar laps gefahren, nachdem ich auf twitch gesehen habe, dass die am rumrutschen waren. ich mag die karre eigendlich nicht. aber nashville und jetzt michigan waren echt angenehme setups wenn man wusste, dass man nicht pushen darf... ich mag das zwar nicht, aber war einigermassen gut auf den reifen. die yf kam für mich ganz blöd aber ich denke bin da mit einem blauen auge davongekommen (stand grad beim reifenwechsel aus sie ausgerufen wurde).
am schluss noch schön auf die "pusher" und "frühpitter" aufgeholt aber hab selber nach dem greenstopp viel reifen verbraten mit positionskämpfen...
grats carsten & roland. die zwei extremsten taktiken gingen dank keiner yf am ende super auf.
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War eigentlich ein geiler Pitstop... bis 3 meter vor der Linie bei der Ausfahrt.
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40 second penalty and ending up 37 seconds behind the leader... You do the math. Threw away a win there by not having the brake pedal calibrated right. Should've known after messing up the first stop but oh well 😑
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Daniel A. Sorry für den Kontakt in Lap55.
wollte etwas von der Wand weg korrigieren, war etwas Zuviel
Hoffe es hat dich nicht so langsam gemacht wie mich
Das war komisch. Dachte erst das ich dich in die Wand geschickt hätte. Bekam mit einmal ein Schlag. Aber im replay hab ich dann auch gesehen, das du kurz leicht korrigiert hast und dann kam es zur Berührung.
Ich hatte Glück. Hatte laut boxencrew kein Schaden.
Rest vom Rennen war richtig gut. Geiler fight gegen Arron P6 nehm ich sehr gerne mit
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40 second penalty and ending up 37 seconds behind the leader ... You do the math. Threw away a win there by not having the brake pedal calibrated right. Should've known after messing up the first stop but oh well 😑
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Vielleicht war der letzte Pitstop etwas spät, aber dachte, was der Carsten kann, kann ich auch. Versteh nicht, wieso ich nicht gewonnen habe.
Aber P15 ist auch ok, wenn man vom letzten Startplatz startet. Wollte Tank leer fahren, die YF kam dem dann 4 Runden zuvor, half mir aber um Top20 zu halten.
Manche Zweikämpfe vor mir hätte ich gern hinter mir gehabt, hab durch das Trio locker 10s verloren, das war aber zum Glück vor der YF und vor dem Grünstopp.
Zweiten Stop halt zu spät, aber ob dann 15 oder 12, egal. Bin zufrieden, wobei ich das Duell gegen Maik gern noch gewonnen hätte.
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Good win [user = '1893'] Carsten Theile [/ user]
Caught the wall a couple times and picked up some minor damage which was enough in this field to put me at a disadvantage. Pitted a bit early for the last stop in the hope that I could hold a few of you off, but it was futile. In the end happy to come away with a top 10 to remain in the fight.
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Wieder mal ein Rennen zum abhacken für mich.
Erst wegen eigener Dummheit einmal die Mauer geküsst und somit gleich mal offpace gewesen und nach hinten durchgereicht worden. Dann später noch schön die Internetleitung ausgefallen und somit mit dick Minusrunden und als Retired gewertet worden.
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WD Carsten Theile good win.
Didn't drive hard enough until the final stint was the story of my race really, ggod racing throughout with Daniel A. 8th-)
Feel like some of the old pre FOV speed is coming back still need to work on the consistency!!
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Ian pulled the front pack around the track and away from the chasing field - unusual for this type of track. In trying to keep up with him using all the track when I shouldn't have, I messed up and got myself 12.5sec damage.
Pitted early to repair and not lose too much track position in the short term. Barely stayed on the lead lap when the caution came, and took the third set of tyres. Felt people were pitting a smidge too early with 30 laps to go, but I may have miscounted the laps since the restart and the lap times became quite bad as well. By pitting late, I also tried to protect against running out of tyres; with no tyres left, I would've been in big trouble if a yellow had come out.
Benefitted from other drivers' misfortune. Really respectful racing from Roland at the end. Hard to defend once the car was to the outside.
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Results are official.